Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
serwis
03.02.2010 14:30

Marketing cyfrowy - kierunki w roku 2010

Zgodnie z raportem "2010 Digital Marketing Outlook", opublikowanym przez SoDA (Societies of Digital Agencies), marketing cyfrowy w roku bieżącym stanie się jednym z popularniejszych form rozprowadzania informacji biznesowej i pozyskiwania klienta.

Podziel się
Dodaj komentarz

Zgodnie z raportem "2010 Digital Marketing Outlook", opublikowanym przez SoDA (Societies of Digital Agencies), marketing cyfrowy w roku bieżącym stanie się jednym z popularniejszych form rozprowadzania informacji biznesowej i pozyskiwania klienta.

Marketing cyfrowy to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi marketingu, a jednocześnie branża niezwykle podatna na zmiany. Nieskończone możliwości, nieustanna potrzeba adaptacji i dostosowanie oczekiwań do płynnej, cyfrowej rzeczywistości stanowią nie lada wyzwanie dla współczesnego managera.

W raporcie zawarto badania opinii brandmanagerów na temat wysokości budżetu przeznaczonego na kampanię marketingową w sieci:

  • od 45 do ponad 60% branmanagerów planuje wzrost ilości projektów cyfrowych w firmie;
  • średnio o 25% wzrosło zatrudnienie personelu w działach obsługujących marketing internetowy;
  • od 40 do 80% brandmanagerów planuje przerzucenie do 30% funduszy z finansowania mediów tradycyjnych na finansowanie projektów związanych z mediami cyfrowymi;
  • 53% badanych jest najbardziej zainteresowanych metodą Click Through Rate w kampaniach reklamowych w sieci, 40,1% podaje CPM, a niemal 30% - Time On Site.

Najwyższy priorytet w działaniach marketingu internetowego na rok 2010 respondenci nadali:

  • 45,4% - serwisom społecznościowym, 42,2% badanych uznało je za bardzo ważne;
  • 44,5 % - rozbudowie infrastruktury cyfrowej firmy, 51,9% badanych uznało ją za bardzo ważną;
  • 15,9% - reklamie w sieci, 54,4% uznało ją za bardzo ważną;
  • 18,4% - poszerzeniu zasięgu o blogosferę, 44,3% respondentów uznało ten aspekt strategii marketingowej za bardzo ważny;
  • 14,1% - marketingowi e-mailowemu, 43,5% uznało ten element za bardzo ważny.

Autorzy raportu przytaczają prognozy i tendencje, które według nich określą ramy marketingu internetowego w 2010 roku. Należą do nich:

  • zmierzch reklam banerowych, które wprawdzie dekadę temu gwarantowały ok. 5% kliknięć, ale obecnie średnia ta spadła do ok. 0,05%;
  • kierowanie kampanii do ludzi młodych, obeznanych ze sferą cyfrową – kampanie zakrojone na ogromną skalę, oparte o wirtualną rzeczywistość i media cyfrowe, zaadresowane do tej grupy przewidują w roku 2010 m.in. Electronic Arts, Nike, Unilever, Microsoft, Pepsi i Fritos;
  • nacisk na platformy społecznościowe i narzędzia cyfrowe, służące szeroko pojętemu życiu towarzyskiemu w cyberprzestrzeni (Facebook, Twitter, blogi, Youtube i inne serwisy medialne, aplikacje na iPhone, rozbudowane, interaktywne strony internetowe), które umożliwiają szybkie i łatwe dzielenie się doświadczeniami związanymi z branżą lub produktem i wyrażanie opinii;
  • wzrost roli marketing w grach i korzyści z dotarcia do ogromnej społeczności graczy;
  • nacisk na technologie interaktywne w sieci – przede wszystkim na tworzenie rozbudowanych stron internetowych z użyciem nowoczesnych narzędzi;
  • rola technologii Augmented Reality w budowaniu zaufania i znajomości produktów oraz branży.

Dużo miejsca w raporcie poświęcono social mediom, podkreślając fakt, że marketing społecznościowy posiada cechy wszystkich tradycyjnych form reklamy i przekazywania informacji, dzięki czemu umożliwia tworzenie silniejszej więzi pomiędzy marką/produktem i konsumentem. Omówiono formy prowadzenia marketingu cyfrowego w oparciu o przedstawione trendy i tendencje.

Generalne wnioski, wyłaniające się z raportu SoDA, dotyczą przede wszystkim elastyczności marketingu internetowego w połączeniu z dbałością o stosowanie sprawdzonych i nowoczesnych metod prowadzenia takiej kampanii. Najnowsze technologie cyfrowe należy jednak łączyć ze stałym monitoringiem efektywności kampanii w sieci, a osoby tworzące treści cyfrowe powinny cechować się zrozumieniem potrzeb i oczekiwań konsumenta i znać właściwe kanały przekazu informacji.

Pełna treść raportu dostępna jest w tym miejscu.

Tagi: serwis, media, reklama, opinia, sieci, strona, wzrost, raport, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz