Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Marketing w wyszukiwarkach zdominowany przez PPC

0
Podziel się:

SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization) opracowała raport na podstawie danych, zebranych przez Radar Research na temat wydawanych na SEM pieniędzy.

bEIKFudh

SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization) opracowała raport na podstawie danych, zebranych przez Radar Research na temat wydawanych na SEM pieniędzy.

W ubiegłym roku w Ameryce Północnej na działania związane z marketingiem w wyszukiwarkach wydano w sumie prawie 13,5 miliarda dolarów, a największa część tej kwoty - blisko 11 miliardów - przeznaczono na płatne wyniki wyszukiwania. Na zabiegi SEO firmy przeznaczyły prawie 1,5 miliarda dolarów, a dostawcy technologii pomagających w zwiększaniu skuteczności kampanii w wyszukiwarkach zainkasowali niecałe 150 milionów dolarów. Jak podkreślają jednak specjaliści, stosunek wydatków na PPC i SEO ma się w najbliższych latać zmieniać.

"Użytkownicy dużo chętniej klikają w tradycyjne wyniki wyszukiwania niż w płatne linki, ponieważ uważają je za lepiej dopasowane oraz zwyczajnie mają opory przed klikaniem w cokolwiek, co może przypominać reklamę" - twierdzi David Hallerman z eMarketer.

bEIKFudj

Działania SEO często wiążą się również ze sporą oszczędnością pieniędzy oraz działają w obrębie wszystkich wyszukiwarek. Dobrze zoptymalizowana witryna może znajdować się na pierwszej stronie wyników nawet gdy zakręcimy kurek z pieniędzmi, co w przypadku płatnych linków objawia się ich natychmiastowym zniknięciem.

"Marketerzy coraz częściej uświadamiają sobie, że mimo iż optymalizacja nie daje natychmiastowych i oczywistych efektów, jest działaniem długofalowym i daje zamierzone efekty po dłuższym czasie" - dodaje Hallerman.

Wydatki na SEO w ciągu najbliższych kilku lat będą stale rosnąć, by w 2013 roku przekroczyć 26 miliardów dolarów.

Źródło: eMarketer

bEIKFudK
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)