Notowania

media
22.09.2009 14:37

Media społecznościowe w biznesie

Według wrześniowych badań przeprowadzonych przez Mzinga oraz Babson Executive Education znaczna część przedsiębiorców używa mediów społecznościowych w celach biznesowych.

Podziel się
Dodaj komentarz

Według wrześniowych badań przeprowadzonych przez Mzinga oraz Babson Executive Education znaczna część przedsiębiorców używa mediów społecznościowych w celach biznesowych.

Przeważająca część badanych (86%) potwierdziła wykorzystanie serwisów społecznościowych w biznesie. Większość z nich używa ich w marketingu (57%) lub współpracy międzynarodowej (39%). Prawie jedna trzecia z nich deklaruje, że media społecznościowe znajdują zastosowanie w serwisie konsumenckim oraz wsparciu technicznym.

Częściej niż planowanie wydatków na media społecznościowe w budżecie (40%), zadania z tym związane przydzielane były pracownikom (57%)

Najczęstszym rozwiązaniem technicznym było integrowanie elementów serwisów społecznościowych z własną stroną internetową (40%). Samodzielne strony społecznościowe oraz widgety stosowane były przez 40% oraz 39% badanych.

Pomimo popularności mediów społecznościowych, niewiele przedsiębiorstw zaimplementowało mierniki skuteczności finansowej. Tylko 16% z nich bada zwrot zysków z inwestycji.

Mierzenie zysku może być trudne, jednak zastosowanie niektórych technik badania zwrotów z inwestycji może być pomocne. Część marketerów przelicza ilość użytkowników (znajomych) w serisach społecznościowych na wartość pieniężną.

Tagi: media, serwis, strona, marketing, zysk, biznes, inwestycja, zwrot, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz