Podczas poniedziałkowej gali ogłoszono laureatów konkursu Media Trendy 2009. Nagrody specjalne trafiły do Edwarda Miszczaka, jako Człowieka Mediów oraz portalu Nasza-klasa.pl uznanego za Medium Roku.
W sumie przyznano 28 nagród i wyróżnień. Za wydarzenie roku uznano wycofanie się News Corp. z TV Puls.
Innowacja w mediach:
Autopromocja i promocja medium:
- Nagroda główna trafiła do Discovery Networks Central Europe za "Species. Praktyczny przewodnik po świecie młodych mężczyzn"
- Wyróżnienie: Wirualna Polska "Prościej do…" Launch kampani DoCelu.pl
Niekonwencjonalne wykorzystanie mediów:
- Nagrodę główną otrzymała Grupa Time za "Wystylizuj Puotcka"
Innowacyjna zmiana:
- Nagroda główna: MTV Networks za "Zegar Reklamowy"
Marketing społeczny:
- Nagroda główna: Agora za "Cud w Nikiszu" czyli jak ludziom urosły skrzydła
- Wyróżnienie również dla Agory za akcję społeczną "Umierać po ludzku"
Debiut roku:
- Nagroda główna: Sfera za "MegaTotal.pl - innowacyjna społeczność muzyczna"
Innowacje w Planowaniu Mediów
Innowacyjne Wykorzystanie Mixu Mediów:
- Nagroda główna trafiła do Starcom za kampanię "Tyskie Flagi"
- Wyróżnienie otrzymały: ZenithOptimedia Group za kampanię "Play - Data Card" oraz Universal McCann "Launch 36.6"
Innowacyjne Wykorzystanie Mixu Mediów:
- Nagroda główna trafiła do Starcom za kampanię "Tyskie Flagi"
- Wyróżnienie otrzymały: ZenithOptimedia Group za kampanię "Play - Data Card" oraz Universal McCann "Launch 36.6"
Innowacyjna Wykorzystanie Telewizji:
- Nagroda główna: MediaCom Warszawa za kampanię "Studio Wella"
Innowacyjne Wykorzystanie Kina:
- Nagroda główna: Maxus Warszawa za kampanię "Rolety zaciemniające Velux"
- Wyróżnienie: Mediaedge:cia "Nivea Diamond Gloss"
Innowacyjne Wykorzystanie Prasy:
- Nagroda główna: Maxus Warszawa za "Londyńczycy"
- Wyróżnienie: Starcom "Cappy Spacerownik"
Innowacyjne Wykorzystanie Reklamy Zewnętrznej:
- Nagroda główna: MPG za kampanię "Toshiba Led"
Innowacyjne Wykorzystanie Internetu i Mediów Interaktywnych:
- Nagroda główna trafiła do Mediaedge:cia za "Łaciate Krowy LIVE"
- Wyróżnienia otrzymali: Mindshare Polska za kampanię "Citylajf" oraz Stracom za kampanię "Coca Cola - Zero Day"
Innowacyjne Dotarcie Do Specyficznej Grupy Docelowej:
- Nagrodę otrzymało ZenithOptimedia Group za "Desperados"
Innowacyjny plan mediów z wykorzystaniem sponsoringum akcji specjalnych i ambient mediów:
- Nagroda trafiła do Mediaedge:cia za "IKEA znów w centrum Warszawy"
Nowa kategoria Young Media Lions:
- Nagroda trafiła do Karoliny Fiszer i Anny Markowskiej z Initiative Media
- Wyróżnienie: Ewa Tumanow oraz Monika Więch z MediaCom Warszawa
- Wyróżnienie: Łukasz Jakubowski oraz Katarzyna Szeja z At Media
Źródło: Media Trendy