Notowania

marki
16.02.2009 12:10

Meetup ułatwi budowanie wizerunku marki offline

Największy na świecie serwis społecznościowy umożliwiający tworzenie grup spotykających się "w realu" pozwoli budować wizerunek marek.

Podziel się
Dodaj komentarz

Największy na świecie serwis społecznościowy umożliwiający tworzenie grup spotykających się "w realu" pozwoli budować wizerunek marek.

Meetup to nietypowy serwis społecznościowy, którego jednym z celów jest namawianie użytkowników do... wyłączenia komputera i spotkania się na żywo. Pozwala on bowiem łączyć się internautom w rozmaite grupy, począwszy od miłośników kuchni włoskiej, przez fanów Mozarta, na fotografach i literatach kończąc.

Serwis od początku odcinał się od modelu biznesowego opartego na reklamach. Szef Meetup, Scott Heiferman doświadczenie w przygodach z reklamą internetową już ma - w 1999 roku Agency.com kupiło od niego sieć reklamową Itraffic. Nigdy jednak nie ukrywał, że Meetup nie będzie mieć nic wspólnego z banerami reklamowymi.

Model biznesowy Meetup opiera się bowiem na pobieraniu opłat (12-19 dolarów miesięcznie) od ponad 100 000 grup zorganizowanych w 3600 miast na całym świecie. Teraz da im możliwość współpracy z firmami, które od dłuższego czasu wyrażały chęć sponsorowania spotkań.

Obecność marki to nie tylko baner

Wśród brandów, które jako pierwsze chcą finansować spotkania offline są m.in. American Express, Huggies, Sony BMG oraz Peek. Wspierają one już tysiące przedsiębiorców, muzyków, miłośników sportów oraz rodziców spotykających się, by porozmawiać na wspólne tematy.

Taka forma budowania wizerunku spotyka się ze świetnym przyjęciem nie tylko ze strony samych firm, ale przede wszystkim konsumentów. Dzięki umowie partnerskiej zyskują oni nie tylko pokrycie kosztów organizacji spotkań, ale często firmy dostarczają na nie rozmaite materiały, darmową kawę czy przekąski.

I tak na przykład American Express wśród wielu imprez patronuje na przykład spotkaniom przedsiębiorców, na które dostarcza ciekawych materiałów szkoleniowych, a Peek (producent przeznaczonego jedynie do e-maili mobilnego urządzenia) objął patronatem około 100 spotkań matek, które w zamyśle firmy są idealnym targetem dla ich urządzenia. Sponsoring w drugim przypadku również nie wiąże się jedynie z pokryciem kosztów organizacji, ale też fundowaniem darmowych gadżetów Peek.

Mimo iż spotkania te nie są wielkimi wydarzeniami i przyciągają przeważnie kilkaset osób, i tak dają możliwość dotarcia do idealnie dobranej grupy docelowej.

źródło: Advertising Age
zdjęcia: Meetup.com

Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz