Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
serwis
25.11.2010 17:34

Megapanel wrzesień 2010: Gazeta znów wyprzedza Interię

W rankingu według zasięgu Gazeta.pl awansuje na szóste miejsce. Tym samym spada Interia. Z kolei Facebook nie zanotował we wrześniu spektakularnego wzrostu - urósł o niecałe 75 tysięcy RU. Natomiast niewielki spadek notuje Nasza Klasa.

Podziel się
Dodaj komentarz

W rankingu według zasięgu Gazeta.pl awansuje na szóste miejsce. Tym samym spada Interia. Z kolei Facebook nie zanotował we wrześniu spektakularnego wzrostu - urósł o niecałe 75 tysięcy RU. Natomiast niewielki spadek notuje Nasza Klasa.

W rankingu według zasięgu kolejna roszada między Gazetą.pl a Interią. Podczas gdy w sierpniu Interia zajmowała trzecie miejsce wśród portali, w zestawieniu na wrzesień pozycje się zmieniają i znów góruje serwis Agory. Oba serwisy notują jednak wzrost liczby real users, z tym że to Gazetę odwiedziło we wrześniu więcej użytkowników, stąd awans. Wzrost notuje również Onet (o około 160 tysięcy RU).

Wśród największych serwisów społecznościowych bez spektakularnych wzrostów i spadków. W sierpniu Facebook notował bardzo duży wzrost, bo o 800 tysięcy RU. Wrzesień był jednak mniej łaskawy, a społecznościowy gigant zanotował jedynie 75 tysięcy RU więcej. W sumie z FB skorzystało ponad 8 milionów realnych użytkowników. Traci z kolei Nasza Klasa - serwis notuje 135 tysięcy RU mniej, niż w sierpniu.

Spadek o jedno oczko notuje również YouTube. Stabilnie natomiast Allegro (mimo minimalnego spadku) oraz o2.pl. Oba serwisy zachowują swoją pozycję sprzed miesiąca. Z kolei Grupa GG Network, mimo wzrostu liczby RU, spada z 12. na 13. miejsce. Prawie 50 tysięcy RU traci Grupa Polskapresse. Niby niewiele, jednak spadek ten sprawił, że serwisy grupy nie utrzymały się na 13. miejscu i wylądowały na 15. pozycji. Na 20. miejscu pojawia się adobe.com.

Ranking witryn wg zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) odsłony zasięg cookies Polska audyt site-centric
1 Grupa Google 16 477 633 - 92,42% - -
2 Grupa Onet.pl 13 149 849 2 816 103 713 73,76% 55 898 079 tak
3 Grupa nasza-klasa.pl 12 057 100 - 67,63% - -
4 Grupa Wirtualna Polska 11 901 100 2 321 711 237 66,75% 47 231 924 tak
5 Grupa Allegro.pl 11 439 092 4 901 240 340 64,16% 36 954 904 tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 311 416 1 017 291 180 63,44% 32 667 744 tak
7 Grupa Interia.pl 11 086 564 1 142 841 313 62,18% 32 545 446 tak
8 youtube.com 10 746 946 - 60,28% - -
9 Grupa O2.pl 10 050 791 1 069 266 166 56,37% 29 300 048 tak
10 Grupa Wikipedia 8 789 745 - 49,30% - -
11 facebook.com 8 074 148 - 45,29% - -
12 Grupa Mozilla 6 682 340 - 37,48% - -
13 Grupa GG Network 6 123 090 161 993 818 34,34% 11 845 267 tak
14 Grupa Microsoft 4 842 564 - 27,16% - -
15 Grupa Polskapresse 4 737 295 114 550 014 26,57% 7 572 109 tak
16 Grupa Axel Springer 4 716 121 82 892 377 26,45% 7 263 130 tak
17 Grupa Infor 4 402 004 46 507 902 24,69% 6 532 565 tak
18 Grupa Money.pl 4 159 075 54 325 070 23,33% 6 115 134 tak
19 Grupa Orange 4 112 191 - 23,06% - -
20 adobe.com 4 041 827 - 22,67% - -

W rankingu domen również bez rewolucji (warto jednak zauważyć, że Nasza Klasa liczona jest pod dwiema funkcjonującymi domenami). O jedno oczko awansuje Allegro.pl, z kolei na 9. miejsce spada Interia.pl. Gazeta.pl zajmuje 11. pozycję.

Ranking domen wg zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) odsłony zasięg cookies Polska audyt site-centric
1 Grupa Google-google.pl 15 867 950 - 89,00% - -
2 Grupa Onet.pl-onet.pl 12 109 709 2 563 885 773 67,92% 51 768 670 tak
3 Grupa nasza-klasa.pl-nk.pl 12 042 536 - 67,54% - -
4 Grupa Google-google.com 11 195 382 - 62,79% - -
5 Grupa Allegro.pl-allegro.pl 10 828 891 4 432 913 099 60,74% 34 007 096 tak
6 Grupa Wirtualna Polska-wp.pl 10 771 195 1 840 088 749 60,41% 43 809 641 tak
7 youtube.com 10 746 946 - 60,28% - -
8 Grupa Wikipedia-wikipedia.org 8 694 589 - 48,77% - -
9 Grupa Interia.pl-interia.pl 8 245 008 799 867 200 46,24% 23 726 825 tak
10 facebook.com 8 074 148 - 45,29% - -
11 Grupa Gazeta.pl-gazeta.pl 7 701 753 331 759 267 43,20% 19 196 636 tak
12 Grupa Mozilla-mozilla.com 6 537 795 - 36,67% - -
13 Grupa Onet.pl-zumi.pl 4 768 455 45 429 079 26,75% 6 732 393 tak
14 Grupa O2.pl-wrzuta.pl 4 696 071 185 115 680 26,34% 8 366 932 tak
15 Grupa O2.pl-o2.pl 4 570 036 258 439 893 25,63% 12 286 006 tak
16 Grupa Allegro.pl-ceneo.pl 4 283 515 69 887 037 24,03% 6 229 276 tak
17 Grupa Allegro.pl-otomoto.pl 4 125 449 333 495 838 23,14% 8 152 121 tak
18 Grupa Orange-orange.pl 4 089 196 - 22,94% - -
19 Grupa Google-blogspot.com 4 048 049 - 22,70% - -
20 adobe.com 4 041 827 - 22,67% - -
Ranking witryn audytowanych wg odsłon
lp. nazwa odsłony użytkownicy (real users) zasięg cookies Polska audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl 4 901 240 340 11 439 092 64,16% 36 954 904 tak
2 Grupa Onet.pl 2 816 103 713 13 149 849 73,76% 55 898 079 tak
3 Grupa Wirtualna Polska 2 321 711 237 11 901 100 66,75% 47 231 924 tak
4 Grupa Interia.pl 1 142 841 313 11 086 564 62,18% 32 545 446 tak
5 Grupa O2.pl 1 069 266 166 10 050 791 56,37% 29 300 048 tak
6 Grupa Gazeta.pl 1 017 291 180 11 311 416 63,44% 32 667 744 tak
7 Grupa GG Network 161 993 818 6 123 090 34,34% 11 845 267 tak
8 poszkole.pl 154 278 292 1 665 855 9,34% 2 992 832 tak
9 grono.net 146 176 720 2 000 049 11,22% 3 443 526 tak
10 filmweb.pl 132 660 284 2 863 942 16,06% 4 783 433 tak
11 Grupa G+J Polska 117 648 178 2 714 858 15,23% 3 436 125 tak
12 Grupa Polskapresse 114 550 014 4 737 295 26,57% 7 572 109 tak
13 joemonster.org 103 149 143 1 231 198 6,91% 2 452 845 tak
14 wyspagier.pl 99 602 509 1 479 688 8,30% 2 656 266 tak
15 Grupa Axel Springer 82 892 377 4 716 121 26,45% 7 263 130 tak
16 Grupa Media Regionalne 79 713 227 3 494 523 19,60% 6 087 685 tak
17 Grupa TVN 74 638 540 2 559 894 14,36% 5 256 213 tak
18 zapytaj.com.pl 54 664 611 2 922 981 16,39% 4 206 085 tak
19 Grupa Money.pl 54 325 070 4 159 075 23,33% 6 115 134 tak
20 Grupa Pracuj 52 828 784 1 863 574 10,45% 2 956 785 tak
Ranking witryn audytowanych wg czasu spędzonego na stronie
lp. nazwa użytkownicy (real users) odsłony czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl 13 149 849 2 816 103 713 74780164,82 05:41:12 tak
2 Grupa Wirtualna Polska 11 901 100 2 321 711 237 65103377,69 05:28:13 tak
3 Grupa Allegro.pl 11 439 092 4 901 240 340 51113731,47 04:28:06 tak
4 Grupa Interia.pl 11 086 564 1 142 841 313 35879164,15 03:14:11 tak
5 Grupa O2.pl 10 050 791 1 069 266 166 28159794,59 02:48:06 tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 311 416 1 017 291 180 22271583,17 01:58:08 tak
7 Grupa GG Network 6 123 090 161 993 818 9080806,9 01:28:59 tak
8 Grupa Eska 1 279 745 19 300 265 4759815,82 03:43:10 tak
9 wyspagier.pl 1 479 688 99 602 509 2803314,09 01:53:40 tak
10 Grupa TVN 2 559 894 74 638 540 2289565,35 00:53:40 tak
11 joemonster.org 1 231 198 103 149 143 1803548,72 01:27:54 tak
12 grono.net 2 000 049 146 176 720 1776455,71 00:53:18 tak
13 poszkole.pl 1 665 855 154 278 292 1651988,02 00:59:30 tak
14 Grupa Polskapresse 4 737 295 114 550 014 1547495,95 00:19:36 tak
15 Grupa Eurozet 670 627 6 762 659 1334984,86 01:59:26 tak
16 Grupa Media Regionalne 3 494 523 79 713 227 1326564,7 00:22:47 tak
17 filmweb.pl 2 863 942 132 660 284 1321938,6 00:27:42 tak
18 nokaut.pl 2 689 234 10 109 153 1317103,62 00:29:23 tak
19 Grupa Money.pl 4 159 075 54 325 070 1052350,27 00:15:11 tak
20 Grupa G+J Polska 2 714 858 117 648 178 1039296,17 00:22:58 tak
Ranking aplikacji wg zasięgu
lp. nazwa aktywne programy użytkownicy i aktywne programy średni czas uruchomienia na program [godz:min:s] zasięg audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 6 617 628 6 617 628 61:45:15 37,12% tak
2 Windows Media Player 4 367 523 4 367 523 - 24,50% -
3 Komunikator Skype 4 355 312 4 355 312 - 24,43% -
4 Winamp 2 840 885 2 840 885 - 15,93% -
5 Ipla 2 353 021 2 353 021 - 13,20% -
6 OpenFM 1 139 789 1 139 789 - 6,39% -
7 RealPlayer 751 985 751 985 - 4,22% -
8 Google Earth 661 441 661 441 - 3,71% -
9 Aplikacja Google Desktop 496 332 496 332 - 2,78% -
10 Komunikator Windows Live Messenger 485 230 485 230 - 2,72% -
11 Komunikator Tlen.pl 470 607 470 607 69:48:34 2,64% tak
12 VLC media player 385 808 385 808 - 2,16% -
13 QuickTime 233 166 233 166 - 1,31% -
14 iTunes 230 998 230 998 - 1,30% -
15 BestPlayer 203 012 203 012 - 1,14% -
16 Komunikator AQQ 184 745 184 745 70:42:35 1,04% tak
17 AIMP 116 574 116 574 - 0,65% -
18 GOM Player 94 828 94 828 - 0,53% -
19 Czytnik RSS Paseczek 77 654 77 654 - 0,44% -
20 KMplayer 76 283 76 283 - 0,43% -

Dane: Megapanel PBI/Gemius - wrzesień 2010

Tagi: serwis, media, wzrost, program, google, spadek, grupa, facebook, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz