Notowania

polska
03.02.2010 11:00

Mikroblogi: stagnacja czy rozwój?

Raporty i statystyki na temat mikroblogów notują stały wzrost popularności serwisów tego rodzaju. Jednak mimo przybywania użytkowników globalnego Twittera, jak również jego polskich odpowiedników, pojawiają się głosy wieszczące rychły koniec mikroblogingu.

Podziel się
Dodaj komentarz

Raporty i statystyki na temat mikroblogów notują stały wzrost popularności serwisów tego rodzaju. Jednak mimo przybywania użytkowników globalnego Twittera, jak również jego polskich odpowiedników, pojawiają się głosy wieszczące rychły koniec mikroblogingu.

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o wzroście zainteresowania mikroblogami. Statystyki potwierdzają ten trend; w czerwcu ub.r. pierwszą trójkę najpopularniejszych serwisów mikroblogingowych w Polsce tworzyły Pinger.pl, blip.pl oraz międzynarodowy Twitter, z których łącznie korzystało 1,2 mln internautów. Potencjalne możliwości, jakie generuje środowisko mikroblogów, są szeroko dyskutowane przy okazji kampanii marketingowych zakrojonych na globalną skalę (o czym wspominaliśmy w artykule pt. Mikroblogi, czyli dyskretny szelest gotówki).

Utworzenie serwisu twitt.pl w lipcu ub. roku miało pobudzić rodzimych użytkowników do integracji z międzynarodową społecznością mikroblogerów. W opublikowanym przez Redefine - twórców serwisu twitt.pl - zestawieniu wpisów w serwisach mikroblogowych można przeczytać, że w połowie stycznia ilość polskich wpisów w serwisie Twitter.com sięgnęła liczby 2 mln, co oznacza 33-krotny wzrost w ujęciu miesięcznym za rok 2009.

Aplikacja Ilość wpisów
Twitter 1.091.176
twitterfeed 291.836
API 134.410
TweetDeck 84.644
Echofon 49.420
FriendFeed 38.900
Blip.pl 37.914
POLLpigeon 35.453
Twitterrific 34.899
Power Twitter 33.115
Tweetie 31.961
TwitterFox 27.642
mobile web 24.876
TwitPic 23.921
Tweetbots 21.501
Tweet-U-Later 16.588
Seesmic 15.712
RSS2Twitter 15.048
twhirl 14.668
Ping.fm 11.758
Twitt.pl 11.297
Google 10.402
Tumblr 10.074
Inne 218.896

Źródło: twitt.pl, dane na dzień 18.01.2010 r.

Zgodnie z badaniami Megapanel PBI/Gemius, popularność serwisów mikroblogowych w Polsce wzrosła w ciągu roku o 300%. Trudno jednak o stawianie jednoznacznych prognoz odnośnie tej formy aktywności wirtualnej, gdyż analitycy podkreślają, że duża część użytkowników największych serwisów mikroblogowych jest nieaktywna, zaś tradycyjne blogi nadal cieszą się ogromną popularnością.

Tagi: polska, serwis, polski, wzrost, raport, kampania, prognoza, dane, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz