Notowania

kryzys
30.06.2009 15:11

Motoryzacja w czasie kryzysu - marketing w wyszukiwarkach

Agencja SEM Firstlevel przygotowała raport widoczności trzydziestu wybranych producentów samochodowych w wyszukiwarce Google.pl.

Podziel się
Dodaj komentarz

*Agencja SEM Firstlevel przygotowała raport widoczności trzydziestu wybranych producentów samochodowych w wyszukiwarce Google.pl. *

Okres analizy obecności witryn poszczególnych producentów obejmował dwa tygodnie czerwca br. i skupiał się zarówno na wynikach płatnych (linki sponsorowane) jak i nie płatnych - naturalnych (tzw. wyniki organiczne wyszukiwarki).

- Okres spowolnienia gospodarczego wymusza na branży motoryzacyjnej stosowanie radykalnych rozwiązań mających na celu ograniczenie kosztów, skupienie się głównie na sprzedaży i sposobach promocji o najlepszym stosunku efektywności do ceny - mówi Michał Cudny, SEM director agencji Firstlevel.

W raporcie przedstawiono szczegółową analizę wykorzystania przez producentów z sektora motoryzacyjnego potencjału wyszukiwarki, jako jednego z efektywniejszych i stosunkowo tanich kanałów komunikacji marketingowej.

W okresie prowadzonej analizy, jedynie połowa spośród trzydziestu badanych producentów była obecna pośród wyników wyszukiwania Google (dla fraz ogólnych, nie związanych z marką). Nieobecność pozostałych wynika najprawdopodobniej z nieregularnie prowadzonych działań marketingowych w wyszukiwarkach, lub całkowitej rezygnacji z tej formy promocji. Wielu reklamodawców z tej branży nadal prowadzi działania SEM jedynie jako periodyczne wsparcie dla innych kampanii (np. ATL).

Zwycięzcą rankingu Firstlevel pod względem widoczności w wyszukiwarce Google.pl w badanym okresie okazała się Toyota, uzyskując wyraźną przewagę w Share of Voice* nad resztą konkurencji. Kolejne miejsca na podium zajęli Renault oraz Peugeot.

W okresie badania, te trzy marki uzyskały znaczną przewagę nad resztą konkurencji, osiągając łącznie ponad 42% udziału w całkowitym Share of Voice*. Tuż za pierwszą trójką zestawienia znaleźli się ex aequo Mitsubishi oraz Ford, przy wydatnym udziale dealerów, reklamujących się również na frazy generyczne (frazy ogólne, nie związane z marką).

Share of Voice - Widoczność wybranych producentów samochodowych w wyszukiwarce Google.pl, okres analizy: 14 dni czerwca, 2009. Liczba próbek: 3 360 wyników wyszukiwania

Pobierz pełny raport [PDF; 670 KB]

  • Wynik SOV (Share of Voice) - to suma wszystkich punktów zdobytych przez daną witrynę dla każdego badanego słowa kluczowego, bazując na zajmowanej w wynikach wyszukiwania pozycji. Szczegółowy opis SOV znajduje się w części opisującej metodologię badania w raporcie.
Tagi: kryzys, branży, motoryzacja, renault, toyota, raport, ford, marketing, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz