Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Murdoch idzie krok dalej. The Times nie będzie indeksowany w wyszukiwarkach

Wprowadzenie opłat za dostęp do internetowych stron gazet to nie jedyny pomysł właściciela News Corp.

Podziel się
Dodaj komentarz

Wprowadzenie opłat za dostęp do internetowych stron gazet to nie jedyny pomysł właściciela News Corp.

Tylko główne strony internetowych wydań londyńskiego Times i Sunday Times będą zezwalać robotom wyszukiwarek na indeksowanie treści - twierdzi Robert Andrews na łamach PaidContent.org. To oznacza, że w Google nie będzie już można znaleźć nawet linków do najciekawszych artykułów z obu gazet.

Zmiany, zapowiedziane już kilka miesięcy temu przez Ruperta Murdocha, właściciela koncernu wydawniczego News Corp., wejdą w życie w ciągu najbliższego miesiąca. Od czerwca internauci, którzy będą chcieli poczytać teksty na www.thetimes.co.uk i www.thesundaytimes.co.uk będą musieli zapłacić 1 funta za dzień lub 2 funty za tydzień dostępu do obu witryn.

Jeszcze w maju miały pojawić się dwie nowe, oddzielne witryny serwisów, które zastąpić mają dotychczasowy wspólny portal Times Online. Przez pierwszy, testowy miesiąc, dostęp ma być jeszcze bezpłatny.

|

|
| --- | --- |

Robert Andrews, który barł udział w prezentacji nowych, rozdzielonych witryn pisze, że Murdoch w swojej batalii przeciwko wyszukiwarkom internetowym, poszedł nawet krok dalej, niż sam zapowiadał. Choć informacja o nieindeksowaniu artykułów budzi ostrą dyskusję. Internauci komentujący artykuł w paidcontent.org podkreślają, że na dłuższą metę taka polityka okaże się samobójczym posunięciem, bo odetnie obie gazety od potencjalnych, skłonnych zapłacić czytelników.

Świadkami podobnej dyskusji, choć w mniejszej skali, jesteśmy również w Polsce. Śladami Murdocha już powoli kroczy wydawca Rzeczpospolitej, a wysypu płatnych serwisów gazet - jeśli wierzyć ich zapowiedziom - powinniśmy się spodziewać jesienią. Polscy internauci są również sceptyczni, jeśli chodzi o powodzenie tego pomysłu.

Tagi: polska, polityka, polski, strona, portal, online, dostęp, wyszukiwarka, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz