Notowania

pieniądze
25.01.2009 00:00

MySpace odpowiada na przewagę Facebooka

MySpace mimo gorszych statystyk wciąż okazuje się lepszym produktem biznesowym.

Podziel się
Dodaj komentarz

MySpace mimo gorszych statystyk wciąż okazuje się lepszym produktem biznesowym.

W minionym tygodniu analitycy z comScore porównali ruch w dwóch największych serwisach społecznościowych Facebook i MySpace. Jak wynika z wykresu, Facebook już w grudniu odwiedziło prawie dwa razy więcej użytkowników niż konkurenta od News Corp.

Niemal natychmiastowo na te informacje zareagowali PR-owcy MySpace, którzy potwierdzili - zgoda, Facebook przebija nas w ruchu, ale to my zarabiamy duże pieniądze.

Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie wydanym przez MySpace w komentarzu do danych comScore - "Skupiamy się na budowaniu trwałego biznesu, którego sukces mierzymy w zyskach i przychodach, a nie tylko w odsłonach. W cięższym dla gospodarki okresie nasze zyski z rynków międzynarodowych wzrosły o 30 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem. Chcemy utrzymywać ten trend i skupiać się właśnie na rozwijaniu lokalnych rynków, w których dostrzegamy możliwość dużych zysków".

Dziennikarze Alley Insider zauważają, że różnica o jakiej mówią PR-owcy MySpace może wynikać z odmiennej specyfiki obydwu serwisów. MySpace, będący własnością News Corp jest traktowany w kategoriach czysto biznesowych - produkt, w który zainwestowano duże pieniądze ma teraz przynosić wymierne zyski. O Facebooku wciąż jednak możemy mówić jak o startupie, który nie ma jeszcze jasno sprecyzowanych celów biznesowych (ani też nawet dobrze rozbudowanego działu marketingu).

Czy jednak faktycznie Facebook liczy na jeden przełomowy moment, jeden model biznesowy, który będzie tym, czym dla Google okazały się reklamy w wyszukiwarce? Być może, tymczasem MySpace nie szukając przełomowych rozwiązań sukcesywnie zwiększa zyski nawet bez zwiększania ruchu w serwisie.

źródło: Alley Insider

Tagi: pieniądze, zyski, ruch, dziennikarze, myspace, facebook, informacje, sukces, analitycy, news, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz