Notowania

polska
01.06.2010 12:35

MySpace w odwrocie, Facebook i Twitter jeszcze długo na szczycie

Marketerzy są zgodni: mikroblogi jeszcze tak, serwisy typu Digg już niekoniecznie. Raport Social Media Marketing 2010 pokazuje trendy marketingu w mediach społecznościowych.

Podziel się
Dodaj komentarz

Marketerzy są zgodni: mikroblogi jeszcze tak, serwisy typu Digg już niekoniecznie. Raport Social Media Marketing 2010 pokazuje trendy marketingu w mediach społecznościowych.

Obecnie marketerzy najczęściej wykorzystują Twittera. Z serwisu korzystają przede wszystkim firmy dłużej działające w social media. Początkujący wybierają Facebooka. Co ciekawe, grupa marketerów wykorzystujących częściej Twittera, w większym wymiarze prowadzi również działania w serwisach wideo.

Zarówno Facebook, jak i Twitter, cieszą się jednak niesłabnącą popularnością i nic nie wskazuje na to, by ich gwiazda miała zgasnąć. Wręcz przeciwnie, społeczności będą rosły w siłę. Jednak nie wszystkie. MySpace czeka odwrót. Aż trzy czwarte ankietowanych w ramach w raportu SocialMediaExaminer.com jednoznacznie wskazuje, że nie ma planów wobec tego serwisu, co dwunasty badany wieszczy mu upadek, z kolei jeden na dziesięciu uważa, że MySpace stoi w miejscu i się nie rozwija.

Ciekawie wyglądają również prognozy dla serwisów typu Digg. Marketerzy są podzieleni w ocenie. 36 procent ankietowanych marketerów przewiduje wzrost działań na tym obszarze, a równocześnie 38 procent nie zamierza w niego inwestować.

Podczas gdy w USA 91 procent firm korzysta z social media, w Polsce aż 92 procent nie podjęła żadnych działań! Firmom wciąż nie chce się angażować w social media, przez co rozwój opóźniony jest o 2-3 lata. Możemy się więc spodziewać, że największy boom na Facebooka i Twittera rozkwitnie wtedy, gdy na zachodzie emocje będą już opadać.

Tagi: polska, usa, serwis, media, wzrost, raport, marketing, prognoza, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz