Notowania

niemcy
22.11.2010 06:05

Najlepsze sklepy internetowe w Polsce

Dziennikarze portalu Money.pl i tygodnika Wprost wzięli pod lupę przeszło 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce. W czołówkach zabrakło kilku dużych graczy, między innymi Empiku. Zobacz ranking sklepów internetowych oraz raport Interaktywnie.com o e-commerce.

Podziel się
Dodaj komentarz

Dziennikarze portalu Money.pl i tygodnika Wprost wzięli pod lupę przeszło 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce. W czołówkach zabrakło kilku dużych graczy, między innymi Empiku. Zobacz ranking sklepów internetowych oraz raport Interaktywnie.com o e-commerce.

Coraz więcej liczących się e-sprzedawców stara się wyjść naprzeciw klientom i obok tradycyjnej sprzedaży wysyłkowej umożliwia osobisty odbiór zakupów – czy to we własnych punktach wydań, czy w partnerskich placówkach. Jeszcze częściej niż przed rokiem sklepy decydują się dziś na przywiązanie klientów programami lojalnościowymi. Dziś ma je – w różnej formie – co trzeci badany sklep. Dzięki systemom płatności internetowych natomiast w zdecydowanej większości sklepów bezpiecznie zapłacić można nie tylko przelewem czy kartą – widać rosnącą popularność PayPala czy PayByNet. Na palcach jednej ręki policzyć można te sklepy, które trwają w modelu sprzedaży wysyłkowej za pobraniem.

Widać też poprawę w dostępności konsultantów. Niemal zupełnie - jak ustalili dziennikarze Money.pl i Wprost - zniknęły placówki, które ograniczają się jedynie do możliwości kontaktu mailowego, standardem jest już numer telefonu, na który dodzwonić się można z telefonu komórkowego, a ponad 40 procent sklepów bierze całość lub część kosztów połączeń na siebie – mają infolinie z puli numerów 0800 lub 0801.

Wyniki rankingu

Warunkiem uczestnictwa w rankingu była - podobnie jak w poprzednich latach - popularność sklepu wśród internautów. Z każdej kategorii monitorowanej w ramach Megapanelu, w kategorii e-commerce/sklepy wybraliśmy po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie odwiedziła największa liczba osób. Tam, gdzie Megapanel uwzględniał wyniki mniej niż 15 sklepów, połączyliśmy kategorie. W rankingu prezentujemy po 10 sklepów, które podczas badania od września do listopada zyskały najwięcej punktów. Sklepy ocenialiśmy na podstawie 60 kryteriów, podzielonych na 10 grup.

Elektronika i AGD
1 komputronik.pl 82
2 neo24.pl 74
3 euro.com.pl 73
4 vobis.pl 71
5 e-cyfrowe.pl 68,5
6 morele.net 68
7 electro.pl 67,5
8 redcoon.pl 67
9 agito.pl 61,5
10 proline.pl 60
Zdrowie i uroda
1 tagomago.pl 65
2 perfumieria.pl 60,5
3 i-apteka.pl 59,5
cefarm.pl 59,5
5 fabrykazdrowia.pl 59
6 iperfumy.pl 57
7 kokai.pl 55,5
8 tanie-leczenie.pl 55
9 domzdrowia.pl 54,5
10 dolce.pl 51,5
Kultura i rozrywka
1 gandalf.com.pl 67,5
2 merlin.pl 66,5
3 kolporter.pl 65
4 wysylkowa.pl 62
5 pwn.pl 58,5
6 inbook.pl 57,5
7 kdc.pl 57
8 nexto.pl 55
9 lideria.pl 54,5
bookmaster.pl 54,5
Moda
1 intymna.pl 70
2 e-lady.pl 63
intymnie.com 63
4 stylea.pl 57,5
koronka.pl 57,5
6 kontri.pl 54,5
7 3suisses.pl 52
8 bonprix.pl 48,5
9 funknsoulshop.pl 47,5
10 halens.pl 46

Pełny ranking dostępny w raporcie Interaktywnie.com - E-commerce w Polsce.

E-commerce dźwignią handlu

Przez ostatnie 10 lat e-handel rok rocznie notował – procentowo – dwucyfrowe wzrosty. Nie inaczej będzie i w tym roku, dzięki czemu mamy spore szanse zbliżyć się do europejskiej TOP10 pod względem wydatków na zakupy w sieci. W ubiegłym roku, według szacunków eMarketera, plasowaliśmy się na 12 miejscu na Starym Kontynencie. W tym roku mamy jednak realne szanse przeskoczyć Finlandię i zbliżyć się do Norwegii. Czołówka tego zestawienia – Wielka Brytania, Niemcy i Francja wydają się być jednak poza naszym zasięgiem jeszcze przez wiele lat. Przerastają nas dziś kilkunastokrotnie.

Jakie branże rządzą polskim e-handlem? Z kwietniowego raportu SMB wynika, że w ubiegłym roku prawie dwie trzecie całej sprzedaży internetowej skupiała się w czterech największych branżach: elektronice i AGD, wyposażeniu domu i ogrodu, sprzęcie komputerowym oraz książkach i multimediach. Tylko sklepy z tych czterech branż wygenerowały ponad dziesięcioprocentowy udział w sprzedaży online, co łącznie daje im ponad 63 procent rynku.

Tagi: niemcy, wyniki, polsce, sieci, domu, francja, badania, raport, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz