Notowania

internet
17.08.2009 12:01

Najnowszy Raport Ad.media za IIQ 2009

Według szacunków CR Media Consulting. opublikowanych w najnowszym Ad.media Raporcie, przychody reklamowe mediów w ujęciu netto spadły w II kwartale 2009 roku o 20,9% względem roku poprzedniego. W całym pierwszym półroczu spadek wyniósł 16,6%.

Podziel się
Dodaj komentarz

**

Według szacunków CR Media Consulting. opublikowanych w najnowszym Ad.media Raporcie, przychody reklamowe mediów w ujęciu netto spadły w II kwartale 2009 roku o 20,9% względem roku poprzedniego. W całym pierwszym półroczu spadek wyniósł 16,6%.**

Pomimo spodziewanego pogłębienia spadkowej tendencji wartości rynku reklamy rozpoczętej już w pierwszym kwartale, gdy rynek reklamy zmniejszył sie o 11%, w drugim kwartale wszystkie media zanotowały straty większe niż oczekiwano.

Największe straty odniosła prasa, której przychody spadły o 27,2%, przy czym ponownie silniejszy spadek zanotowały dzienniki, których przychody spadły o niemal 1/3 względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Ogółem w pierwszym półroczu przychody reklamowe prasy spadły o 23,7%.

Zdecydowanie słabsze miesiące przeżywały media elektroniczne – telewizja i radio, które w drugim kwartale zanotowały ponad dwukrotnie wyższe spadki przychodów niż w okresie pierwszego kwartału. Przychody stacji telewizyjnych spadły w drugim kwartale względem roku poprzedniego o 19,2% a radiowych o 22,4%. W całym półroczu spadki wyniosły odpowiednio 14,5% oraz 15,9%.

Po raz pierwszy w historii polskiego rynku spadły wydatki na reklamę internetową – przychody witryn z emisji reklamy graficznej zmniejszyły się w drugim kwartale o 6,9%. Pomimo wzrostu zanotowanego w pierwszym kwartale, w całym półroczu przychody te spadły o 2,1%.

- Drugi kwartał przyniósł nienotowany dotychczas na polskim rynku jednorazowy spadek wartości rynku reklamy. Bardzo dynamiczny przebieg obecnego kryzysu daje nadzieję, że po burzy szybko nadejdzie spokój. Oczekujemy, że IV kwartał przyniesie istotne ograniczenie tendencji spadkowej. Wzrostów wartości rynku spodziewałbym się jednak nie wcześniej niż w ostatnim kwartale przyszłego roku – komentuje Maciej Chodorowski, autor Ad.media Raportu.

W całym roku 2009, analitycy CR Media Consulting SA spodziewają się spadku wartości rynku reklamy o 14,7%.

Źródło: Internet Group

Tagi: internet, kryzys, rynek, media, reklama, emisja, wzrost, polski, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz