Notowania

Przejdź na
polska
22.01.2010 15:02

Najpopularniejsze witryny w listopadzie 2009 roku

PBI i Gemius ogłosiły po raz kolejny wyniki badania "Megapanel PBI/Gemius" dotyczące oglądalności witryn i aplikacji internetowych przez polskich internautów. Sprawdź, co tym razem cieszyło się największą popularnością wśród użytkowników sieci.

Podziel się
Dodaj komentarz

PBI i Gemius ogłosiły po raz kolejny wyniki badania "Megapanel PBI/Gemius" dotyczące oglądalności witryn i aplikacji internetowych przez polskich internautów. Sprawdź, co tym razem cieszyło się największą popularnością wśród użytkowników sieci.

Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania „Megapanel PBI/Gemius” - standardu pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za listopad 2009. Zestawienia prezentujące najpopularniejsze z nich prezentujemy poniżej. Na początku zapraszamy do zapoznania się z 6 bardziej ogólnymi rankingami, a następnie z zestawieniami tematycznymi.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego

Witryny i grupy witryn, które w listopadzie 2009r. miały nawiększy zasięg, należą do Grupy Google, Grupy Onet.pl. Na trzecim miejscu w tej kategorii znajduje się nasza-klasa.pl. W porównaniu z październikiem - pierwsza dziesiątka bez zmian.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego

Jeśli idzie o domeny to największy, bo aż 90-procentowy zasieg ma google.pl. Tuż za nim onet.pl i nasza-klasa.pl. Pierwszą czwórkę zamyka google.com

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesiecznej liczby odsłon

Spadła ilość odsłon serwisu nasza-klasa.pl - z prawie 8,4 mln do ok. 7,4 mln, a także Grupy Allegro.pl, Onet.pl i Wirtualnej Polski. Jednocześnie wzrosła ilość odsłon Grupy Google do prawie 4,2 mln. Kolejność w zestawieniu w pierwszej piątce nie uległa jednak zmianie. YouTube.com z pozycji 6 spadł na 8.

##Ranking witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznego czasu

Najwięcej czasu w listopadzie 2009 roku internauci spędzili na witrynach Grupy Google - aż 122 mln godz., czyli o 7 mln godz. więcej, niż w miesiącu poprzednim. O około 9 mln godz. mniej użytkownicy Naszej-klasy.pl poświęcili na korzystanie z tego portalu.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu

Pierwsza trójka bez zmian, kolejno grupy - Onet.pl, Wirtualna Polska, Gazeta.pl. W zestawieniu pojawiły się nowe witryny takie, jak np. znajdująca sie na miejscu 7 Grupa Polskapresse. W zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części witryny, które biorą udział w audycie site-centric.

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego

Najpopularniejszym komunikatorem pozostaje Gadu-Gadu. Tuż za nim na miejscu drugim uplasował się Skype. Żaden z innych komunikatorów nie przekroczył granicy 5 proc. zasiegu, a większość z nich nie ma więcej niż 1 proc.

Biznes, finanse, prawo

Grupa Infor minimalnie wyprzedziła Wirtualną Polskę i wskoczyła na miejsce 3. Pierwsza dwójka zestawienia taka sama, jak w miesiącu październiku, czyli Grupa Onet.pl i Grupa Money.pl

Budownictwo i nieruchomości

W tej kategorii widać sporo zmian. W listopadzie internauci interesujący się budownictwem i nieruchomościami korzystali przede wszystkim z serwisów Grupy Murator, która tym samym w tym miesiacu zajęła miejsce pierwsze. Punkt niżej spadła Grupa Gazeta.pl. Miejsce 6 na 4 zmieniła Wirtulana Polska. Polsapresse spadła na miejsce 5, nieruchomości-online.pl na 7.

E-commerce

Allegro bezapelacyjnie pozostaje liderem rankingu "E-commerce". Wzrosła liczba użytkowników ceneo.pl - z 3,78 mln do 4,137 mln.

Edukacja

W pierwszej piątce wyniki odwiedzalności w listopadzie były podobne do tych w miesiacu październiku. Serwis ebuda.pl zwiększył o około 50 proc. liczbę swych użytkoników i tym samym podniósł swą pozycję w rankingu o 6 punktów - z miesjca 12 na 6.

Erotyka

livejasmin.com wyprzedził redtube.com - obie witryny w listopadzie cieszyły się większą popularnością niż w październiku.

Firmowe

Liczbę 6 mln użytkowników przekroczyła Grupa Microsoft. Zestawienie "Firmowe" za listopad nie odbiega znacząco od odpowiedniego mu zestawienia za październik.

Hosting

Przyrost rzędu 1 miliona użytkowników w ciągu miesiąca zapewnił witrynie home.pl miejsce pierwsze w aktualnym zestawieniu. Lider poprzedniego rankingu - Onet.pl - spadł na miejsce 3.

Informacje i publicystyka

W kategorii "Informacje i publicystyka" najpopularniejsze pozostają: Grupa Onet.pl, Gazeta.pl i Wirtualna Polska.

##Kultura i rozrywka

Prawie 10 mln uzytkoników i ponad 56 proc. zasięgu daje serwisowi youtube.com pierwsze miejsce w tej kategorii. Rozrywki internauci szukają również na stronach Grupy Onet.pl, o2.pl i Wirtualnej Polski.

Mapy i lokalizatory

W tej kategorii liczą sie głównie mapy i lokalizatory Google i Onetu - razem mają ponad 3/4 zasiegu.

Motoryzacja

Na pierwszym miejscu pozostaje otomoto.pl, tuż za nim serwisy motoryzacyjne Grupy Onet.pl.

Nowe technologie

W zestawieniu "Nowe technologie" w listopadzie nie odnotowano większych różnic. Czołówka bez zmian.

Praca

Spadła ilość szukających pracy na stronach Grupy Gazeta.pl - serwis zachował jednak pierwszą pozycję. Znajdująca się na miejscu 5 witryna jobapido.pl przekroczyła milion uzytkowników.

Publiczne

Z miejsca 6 na 3 wskoczyła strona ngo.pl, a z 7 na 4 - Grupa AGH. Tym samym witryna sejm.gov.pl spadła dopiero na pozycję 5.

Społeczności

Największą społeczność w polskiej sieci w dalszym ciągu gromadzi nasza-kalsa.pl - w listopadzie ponad 11 mln użytkowników i 65 proc. zasięgu. Facebook.com w tym miesiącu punkt wyżej - z miejsca 10 na 9.

Sport

Fani sportu w listopadzie najczęściej korzystali z serwisów Grupy Gazeta.pl - 2 pozycje wyżej w rankingu i pierwsze miejsce w zestawieniu.

Styl życia

Internauci częściej niż miesiąc wcześniej w listopadzie szukali informacji dotyczacych stylu życia na stronach Onetu. Grupa zachowała pozycję lidera w tej kategorii.

Turystyka

Niamal tak samo popularne wśród turystów są witryny PKP i Grupy Onet.pl - rozklad-pkp.pl po raz kolejny jednak wygrywa to starcie.

[Wyszukiwarki](https://szukaj.wp.pl/) i katalogii

Polacy najczęściej wyszukują za pomocą wyszukiwarki Google - zasięg grupy wzrósł w listopadzie do 93 proc.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius

Tagi: polska, praca, serwis, polski, pomoc, sieci, strona, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz