Notowania

internet
19.08.2009 12:04

Nie lubimy samozwańczych ekspertów

Z badania "Mądry Internet" wynika, że większość Polaków szuka pomocy ekspertów w sieci. Jednocześnie potępiamy oszustów, którzy oferują nam swoją pomoc - nie mamy też przekonania do internetowych encyklopedii i słowników.

Podziel się
Dodaj komentarz

Z badania "Mądry Internet" wynika, że większość Polaków szuka pomocy ekspertów w sieci. Jednocześnie potępiamy oszustów, którzy oferują nam swoją pomoc - nie mamy też przekonania do internetowych encyklopedii i słowników.

W badaniu starano się wykryć opinie polskich internautów na temat prezentowanych w sieci usług i informacji.

57% Polaków korzysta z fachowych porad ekspertów oferujących swe usługi w internecie. Co nie zaskakuje, większość badanych potępia podszywanie się pod specjalistów w sieci. O jakie porady chodzi? W internecie szukamy głównie lekarzy, prawników i finansistów. Serwisy informacyjne i pomoc online jest bardziej popularna wśród kobiet (61% internautek i 54% internautów). Jeśli chodzi o usługi medyczne – są one bardziej doceniane przez kobiety także poza siecią. Z porad ekspertów w internecie najczęściej korzystają osoby w średnim wieku (35-44), najrzadziej osoby młode. W przypadku zmiennej, jaką jest wykształcenie, tu największą grupą respondentów są osoby z wyższym wykształceniem.

Co jest negatywnie oceniane przez respondentów? Przede wszystkim niesłuszne przypisywanie sobie roli „eksperta”. Internauci potępiają dezorientujące informacje na temat leków i porad medycznych (86% badanych), a także produktów i usług (aż 75% respondentów). Czy zwolennicy marketingu szeptanego wezmą sobie te dane do serca?

Osoby badane źle oceniły także zamieszczane w internecie informacje słownikowe i encyklopedyczne (66%). Fakt ten może dziwić szczególnie, że najbardziej znana encyklopedia internetowa na świecie – Wikipedia – została ostatnio uznana przez analityków za bardziej adekwatnie opisującą rzeczywistość, niż prestiżowa, angielska encyklopedia Britannica. Niestety wciąż wiele opracowań haseł w Wikipedii jest dalekich od ideału.

Badanie wykonano dla Netii w maju 2009 r. przez MilwardBrown SMG/KRC.

Źródła: Netia

Tagi: internet, serwis, opinia, sieci, polski, pomoc, marketing, netia, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz