Notowania

media
06.03.2009 12:10

Nowy format AdSense

Google poinformowało o udostępnieniu reklamodawcom rozszerzalnych reklam AdSense.

Podziel się
Dodaj komentarz

Google poinformowało o udostępnieniu reklamodawcom rozszerzalnych reklam AdSense.

Nowy format pozwala na umieszczanie w reklamach AdSense tzw. "rich media", czyli filmów video, animacji, elementów graficznych itp., które mają stanowić ciekawe uzupełnienie dla tradycyjnych kampanii.

W przeciwieństwie do standardowych reklam o niewielkim rozmiarze, rozszerzalne reklamy mogą zwiększać swój rozmiar nawet do wielkości całego ekranu - oczywiście dopiero po wykonaniu przez użytkownika określonej akcji.

Oprócz pozytywnego aspektu wprowadzenia takiej usługi (od dwóch tygodni rich media dostępne są w reklamach Yahoo, testuje je też Microsoft), zastanawiający jest system rozliczania się z wydawcami. Niedawno pisałem o kampanii promocyjnej nowego singla Fatboy Slim, którego wytwórnia zdecydowała się na model CPE (cost-per-engagement) używając właśnie rozwijanych banerów.

Google zaś zamierza - tak jak w przypadku tradycyjnych reklam AdWords - rozliczać się w modelu CPC i CPM. Ale uwaga - CPC będzie naliczany za przeniesienie użytkownika na stronę docelową reklamodawcy, a nie za samo rozwinięcie reklamy. W przypadku reklam, których pojawienie się poprzedza świadoma akcja użytkownika, już sam fakt ich wyświetlenia jest dla reklamodawcy dużą korzyścią (za którą w tym przypadku wydawca nie otrzyma ani grosza).

Źródło: Inside AdSense

Tagi: media, microsoft, google, nowy, system, reklamy, usługi, model, adwords, format, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz