Giełda domen premium.pl jest następcą założonego w 2009 roku serwisu PPD.pl, który do tej pory przyciągnął ponad 5 tysięcy klientów utrzymujących ponad 42 tysiące domen.
Powstanie nowej marki efekt działań rozwojowych i modernizacyjnych, a także podjęcia współpracy z partnerem z rynku pierwotnego – home.pl.
- Współpraca z premium.pl ma na celu stworzenie nowej jakości na polskim rynku wtórnym domen. Ze strony home.pl jest to krok w kierunku rozwoju naszej oferty w tym segmencie. Obecnie rynek pierwotny i wtórny wzajemnie się uzupełniają. Dynamiczny wzrost rejestru domeny .pl pozytywnie wpływa na obroty na rynku wtórnym, który czeka dalszy rozwój. Klientom coraz częściej zależy na zdobyciu pożądanego adresu w Internecie. Dzięki premium.pl będą mieli taką możliwość – mówi Marcin Kuśmierz, Dyrektor Zarządzający home.pl.
Serwis premium.pl umożliwia rejestrację, zarządzanie, transfer i bezpieczną e-cesję, a także zakup i sprzedaż domen w formie aukcji, „kup teraz” lub na raty.
Jak pisaliśmy w raporcie Domeny i hosting największą polską giełdą domen jest aftermarket.pl (71 tysięcy domen). W czołówce liderów znalazła się także nazwa.pl (45 tysięcy domen). Ppd.pl zajmowało trzecie miejsce, a jej zasoby sięgały 7 tysięcy domen.