Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
proces
29.06.2011 06:10

Nowy Pracuj.pl: Najpierw informacja, potem gadżety

Zmiana szaty graficznej serwisu wyszła mu na dobre, choć nadal jest wiele niedociągnięć. Na plus wyeksponowanie wyszukiwarki i poprawione "podpowiadanie", a także przejrzysty i czytelny układ strony.

Podziel się
Dodaj komentarz

Staszek Błędniak, Art Director, Adv.pl

W tego typu serwisach szata graficzna ma głównie nie przeszkadzać. Zmiany estetyczne w nowym pracuj.pl nie są rewolucyjne, ale też nie daleko w tyle za zagranicą (np. Monster).

Przypisanie kodu kolorystycznego niektórym sekcjom serwisu jest tutaj dobrym zabiegiem. Dobrze, że zadbano o wersje mobilne i powiązania z serwisami społecznościowymi – potraktowane poważnie na pewno zaprocentują.

Razi natomiast zbytnia asceza layoutów – bywa, że tekstowe elementy CTA giną w gąszczu banerów, linków i tekstów lub lądują w nieintuicyjnych rejonach serwisu. Bywa, że trafiamy na fatalne kontrasty w menu, choć można to jeszcze łatwo poprawić.

Przydałoby się w niektórych miejscach lepsze poprowadzenie uwagi użytkownika przez zastosowanie plam kolorystycznych w kluczowych punktach, boxach funkcjonalnych, itp. Niestety zdarzają się też irytujące pop-upy, a to już w poważnych serwisach raczej nie powinno mieć miejsca. Co złego jest w warstwie z formularzem?

Jak przy każdym redesignie Pracuj.pl miał szansę na odświeżenie wizerunku. Całość serwisu, choć poprawna wizualnie, niestety moim zdaniem nie stworzyła rozpoznawalnego, skrojonego na wymiar stylu. Zapewne poprawiono funkcjonalność i przeorganizowano kluczowe sekcje, ale brak w tym jeszcze własnego charakteru wizualnego, który tak rozpoznawalnej marce powinien towarzyszyć.

Tomasz Michalik, Creative Director, Insignia

Na pierwszy rzut oka Pracuj.pl przejaśniało. Serwis jest znacznie mniej przeładowany komunikatami, przez co jest lżejszy i bardziej przyjazny w selekcjonowaniu informacji i nawigowaniu. Widać mocny wpływ ery Facebooka i przyłożeniu wagi do "historii sukcesu".

Na pierwszym miejscu jest informacja i jej dostępność, dopiero później gadżety. Brawo! Myślę, że właśnie takiego narzędzia potrzebuje osoba poszukująca pracy. Jestem pozytywnie zaskoczony i wysoko oceniam dokonane zmiany.

Jeśli miałbym ocenić serwis w skali szkolnej, najwyższą notę przyznałbym koncepcji. Tutaj w pełni zasłużona piątka! Należy również docenić umiejętność podążania za trendami oraz użyteczność serwisu – w obu przypadkach należy się mocne cztery. Gorzej z kreacją. W tym przypadku serwis oceniłbym na 3.

Katarzyna Kozikowska, Usability Executive Specialist, Adv.pl

Zamiast rewolucyjnych zmian zastosowano dość rozsądne w tym wypadku podejście, polegające na wprowadzeniu usprawnień wspierających podstawową funkcję serwisu, czyli możliwość wyszukiwania ofert pracy.

Wyeksponowano wyszukiwarkę na stronie głównej i jednocześnie zredukowano etykiety do niezbędnego minimum, dzięki czemu uwaga użytkowania od początku wizyty skoncentrowana jest na najważniejszej akcji w serwisie. Ważną, ale mało widoczną zmianą w samej wyszukiwarce, jest udoskonalenie systemu podpowiedzi.

Dobrym pomysłem jest dodanie zakładki z ofertami pracy do menu głównego. W poprzedniej wersji nie było łatwego dostępu do listy ofert ze stron innych niż główna. To kolejny przykład teoretycznie drobnego usprawnienia, które zwiększa komfort poruszania się po serwisie.

Istotną modyfikacją jest rezygnacja z wyszukiwania zaawansowanego na rzecz filtrowania wyników. Zaproponowane rozwiązania jest wygodniejsze dla użytkownika, bo wszystkie kryteria wyszukiwania ma w jednym miejscu. Mimo rozbudowanego filtru, zachowano przejrzystość i czytelność układu, choć odbyło się to kosztem rezygnacji z niektórych funkcji m. in. brak możliwości rozszerzenia widoku ofert.

Niezłym pomysłem jest wprowadzenie możliwości tworzenia listy ulubionych ofert zamiast zapisywania w aktówce, dzięki czemu funkcjonalność może być wykorzystywana także przez niezalogowanych/niezarejestrowanych użytkowników.
Trochę szkoda, że nie poprawiono sekcji Mój pracuj, która jest przeładowane instrukcjami dla użytkowników, a sam proces tworzenia profilu, choć poprawny, jest dość uciążliwy.

Podsumowując, nie ma dramatycznych zmian, a jedynie odświeżenie layoutu i sensowne ulepszenia zgodnie z obowiązującymi standardami mające na celu zwiększenie wygody poszukiwania pracy.

Agnieszka Jędrzejczyk, SEO Specialist, Traffic More

Nowy serwis Pracuj.pl to w dużej mierze ulepszona wersja starego. Widać to już na pierwszy rzut oka w samej strukturze strony, a przy bliższej obserwacji również w optymalizacji.

Meta tagi, treści i budowa linków pozostały bez zmian. Obecne jest także przekierowanie 301. Zachowane zostały indywidualne tytuły i opisy dla poszczególnych podstron. Na plus zmieniło się linkowanie wewnętrzne z poziomu strony głównej.
Najbardziej istotną zmianą jest pojawienie się pozycji „Oferty pracy” w głównym pasku menu, która linkuje bezpośrednio do listy wszystkich aktualnych ofert. Do tej pory przejście na tę listę wymagało kliknięcia w wyszukiwarce „szukaj” bez zawężania kryteriów wyszukiwania. Wyciągnięcie linku jako kategorii w menu znacznie ułatwia intuicyjne nawigowanie po stronie i jednocześnie - dzięki wyeksponowaniu frazy kluczowej - przekłada się na lepszą widoczność dla pozycjonowania.

Dodatkowo, w to samo miejsce linkuje również odnośnik w menu dolnym, który w poprzedniej wersji kierował do ofert wysegregowanych na podstawie miast, branż i stanowisk. W wersji beta najpopularniejsze z tych odnośników zamieszczone zostały bezpośrednio na stronie głównej, co skraca czas ich indeksacji. Jednocześnie zrezygnowano z tagów na nazwy miast.

Tagi: proces, budowa, zmiany, wszystkie, serwis, wpływ, uwagi, miejsca, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz