Notowania

marki
02.03.2009 12:10

Nowy serwis Skittles kopią pomysłu Modernisty?

Niemal dokładnie rok temu prezentowaliśmy niecodzienny "serwis" bostońskiej agencji Modernista. Teraz z pomysłu tego skorzystali ludzie z Agency.com.

Podziel się
Dodaj komentarz

*Niemal dokładnie rok temu prezentowaliśmy niecodzienny "serwis" bostońskiej agencji Modernista. Teraz z pomysłu tego skorzystali ludzie z Agency.com. *
Agency.com przygotowała nową witrynę dla marki Skittles. Serwis nie jest tak naprawdę serwisem, ale jest to jedynie niewielkie menu umieszczone w lewym górnym roku ekranu, które kieruje nas na różne serwisy społecznościowe. Użytkownicy mogą więc z jednego miejsca zapoznać się z brandem widzianym "oczami internetu".

Za zakładkę "Friends" służy specjalnie utworzone konto na Facebooku, "Chatter" to po prostu kanał Twittera na tagu #skittles, o produktach możemy poczytać na Wikipedii, a spoty reklamowe i kreacje graficzne zobaczyć odpowiednio na YouTube i Flickr.

Profil marki Skittles w serwisie Facebook

Z punktu widzenia Skittles jest to bardzo odważna decyzja - pamiętajmy bowiem, że oddając markę w ręce społeczności Skittles nie ma wpływu na wszystkie treści, jakie zobaczy przypadkowy konsument.

Ten nietypowy sposób komunikacji marki w sieci wymyśliła jednak już rok temu agencja Modernista. Co na to jej przedstawiciele? "Wstrzymamy się z publicznym komentowaniem tej sytuacji", powiedział Gary Koepke, współzałożyciel Modernisty.

"Nie mogę powiedzieć, że strona Modernisty była bodźcem lub źródłem pomysłu na serwis Skittles", stwierdził z kolei szef Agency.com - Riccardo Zane. "W sieci istnieje masa stron, bazujących na tego typu nawigacji. Z pomysłu tego skorzystało wiele osób, a sama Modernista też nie była w tym pierwsza. Przykładowo Musicovery.com także posiada system nawigacji umożliwiający szybki dostęp do Pandory, iTunes itp.", dodał Zane.

Profil agencji Modernista w serwisie Facebook

Szef Agency.com jest jednak zdania, że ich pomysł jest w pewnym sensie unikalny - "Z tego co wiem jest to pierwszy przypadek wykorzystania tego pomysłu przez brand, który jest dobrem konsumenckim. Również po raz pierwszy użyto go nie tylko do ułatwienia dostępu do kilku serwisów, w których ludzie dyskutują o Skittles, ale także do świadomej stymulacji tych dyskusji".

Źródło: Advertising Age

Tagi: marki, serwis, nowy, sieci, youtube, strona, serwisy, agencja, facebook, konto, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz