Notowania

internet
19.04.2010 14:16

Nowy system reklamy na Facebooku - użytkownicy śledzeni w sieci?

Jak donosi Financial Times, już wkrótce Facebook zamierza wykorzystywać informacje dotyczące działalności swoich użytkowników na innych, pozafacebookowych witrynach do targetowania reklam emitowanych wewnątrz serwisu. Sytuacja podobna do wielokrotnie omawianych już pomysłów Google - świetna okazja dla reklamodawców, ale co z prywatnością?

Podziel się
Dodaj komentarz

Jak donosi Financial Times, już wkrótce Facebook zamierza wykorzystywać informacje dotyczące działalności swoich użytkowników na innych, pozafacebookowych witrynach do targetowania reklam emitowanych wewnątrz serwisu. Sytuacja podobna do wielokrotnie omawianych już pomysłów Google - świetna okazja dla reklamodawców, ale co z prywatnością?

W tym tygodniu przycisk "like" ma być wyprowadzony poza ramy serwisu i umieszczany na innych stronach (usługa podobna do tych znanych z Twittera czy Digga). Internauci, jeśli coś im się spodoba w sieci, będą mogli kliknąć na popularne "Lubię to", a informacja o ich preferencjach zostanie przesłana do Facebooka i wyświetlona na wallu - nawet jeśli nie są w tym czasie zalogowani do serwisu.

Jak dowiedział sie Financial Times, informacje te mają być wykorzystywane przez Facebook do targetowania reklam. Poproszony o komentarz w tej sprawie rzecznik firmy mówi, że zarówno ten, jak i wszystkie nowe produkty, jakie Facebook zaprezentuje na zbliżającej sie konferencji F8, służą jedynie zapewnieniu deweloperom i przedsiębiorcom bardziej społecznych sposobów zarabiania w Internecie. Przedstawiciele firmy zapewniają, że jeśli idzie o system reklamy, sytuacja nie ulegnie zmianie.

Na Facebooku reklamy obecnie dobierane są na podstawie danych zamieszczonych na profilu internauty i czynności, jakie wykonuje on na serwisie. Jeśli jednak like” ma łączyć aktywności na serwisie z tymi poza nim, to pole ulega znacznemu poszerzeniu. Wśród sceptyków pomysłu pojawiły się oskarżenia, że Facebook wręcz zamierza śledzić poczynania swoich użytkowników na innych witrynach – rzecznik firmy zaprzecza.

Facebook planuje również zastąpić funkcję "Zostań fanem" przyciskiem "Lubię to".

Tagi: internet, serwis, system, reklama, strona, sieci, komentarz, deweloper, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz