Notowania

internet
07.10.2009 16:28

Operacja: Kapsel

Po ponad 10 tygodniach trwania zakończyła się Operacja Kapsel, pierwsza na polskim rynku Alternate Reality Game, zrealizowana przez agencję Click5 dla marki Tymbark.

Podziel się
Dodaj komentarz

Po ponad 10 tygodniach trwania zakończyła się Operacja Kapsel, pierwsza na polskim rynku Alternate Reality Game, zrealizowana przez agencję Click5 dla marki Tymbark.

Osią gry była historia kradzieży zabytkowego, pierwszego w historii, kapsla Tymbarku. Dzięki wykorzystaniu licznych kanałów komunikacji, serwisów społecznościowych, blogów, video, mobile oraz komunikacji offline, kampania zaangażowała tysiące aktywnych graczy.

W celu ułatwienia i koordynacji poszukiwań udostępniono centrum operacyjne, na którym ekipa specjalna Tymbarku, będąca cały czas na miejscu zdarzenia, publikowała regularnie najświeższe raporty video z akcji. Gracze mogli śledzić najnowsze informacje, dotyczące postępu poszukiwań, również w wielu społecznościowych kanałach komunikacji, takich jak: Facebook, Twitter, Blip, YouTube czy Goldenline.

- Alternate Reality Games to temat, który fascynuje nasz zespół od dawna. To kwintesencja rozrywki internetowej i coś zupełnie unikatowego dla tego medium - mówi Bartek Gołębiowski, dyrektor kreatywny Click5. - Cieszymy się, że udało nam się przetrzeć szlaki razem z marką Tymbark i pozwolić polskim internautom na udział w tak rozbudowanym, zaskakującym i nietypowym przedsięwzięciu.

Fabuła akcji prowadziła graczy przez wiele stron internetowych, blogów, mikro-blogów, przekazów wideo i profili społecznościowych fikcyjnych postaci, stworzonych specjalnie na potrzeby akcji „Operacja:Kapsel”. Wiele z zadań czekających na internatutów uczestniczących w grze, wymagało zespołowego działania. Składanie haseł, odkrywanie ukrytych obrazów, czy rozwiązywanie różnych zagadek, odbywało się wspólnie, na specjalnie stworzonym do tego celu forum Operacji Kapsel. Gracze musieli korzystać również z telefonów, odbierać przesyłki pocztowe i śledzić bohaterów gry w rzeczywistym świecie. Poszukiwania cennego przedmiotu zakończyły się grą miejską na ulicach Krakowa, w której finałowa grupa graczy musiała fizycznie odnaleźć skradziony kapsel. Zwyciezca gry, który po wielogodzinnych poszukiwaniach odnalazł szkatułkę z kapslem, znajdującą się w krakowskim Muzeum Lotnictwa, otrzymał narodę – obiecane znaleźne – samochód Mini ONE.

- Założyliśmy, że „ Operacja Kapsel” Tymbarku będzie akcją unikatową na skalę polskiego Internetu, z platformą komunikacyjną wykorzystującą maksymalną ilość kanałów. Udało nam się to świetnie zrealizować, co z reszta pokazują wyniki kampanii - mówi Konrad Majewski z Tymbarku. - Kapsel jest jednym z najbardziej charakterystycznych i rozpoznawalnych atrybutów marki Tymbark. Dzięki dobraniu odpowiedniej fabuły i ciekawego formatu na komunikację, udało nam się połączyć tradycję z nowoczesnością, a konsumentów zaangażować do emocjonującej i unikalnej wspólnej zabawy."

W czasie trwania rozgrywki serwis www.kapsel.pl odwiedziło ok. 400 000 internautów, a gracze zaangażowali się na wielotygodniową interakcję z marką.

Case movie z przebiegu Operacji Kapsel:

Źródło: Click5

Tagi: internet, rynek, serwis, akcja, polski, strona, raport, kampania, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz