Opłaca się pracować w domu mediowym
Dyrektor finansowy agencji reklamowej zarabia średnio 25 tysięcy złotych miesięcznie. W domu mediowym na tym samym stanowisku zarobki są o tysiąc złotych wyższe.
Dyrektor finansowy agencji reklamowej zarabia średnio 25 tysięcy złotych miesięcznie. W domu mediowym na tym samym stanowisku zarobki są o tysiąc złotych wyższe.
Dyrektor finansowy agencji reklamowej zarabia średnio 25 tysięcy złotych miesięcznie. W domu mediowym na tym samym stanowisku zarobki są o tysiąc złotych wyższe.
25,2 tysiąca złotych miesięcznie – tyle wynosi pensja dyrektora finansowego w agencji reklamowej. W ciągu roku przekłada się to na zarobek rzędu 303 tysięcy.
1,4 tysiąca złotych – o tyle więcej zarabia dyrektor finansowy w domu mediowym.
3 tysiące złotych - tyle mniej miesięcznie dostaje dyrektor kreatywny w agencji reklamowej. W ciągu roku na tym stanowisku można zarobić średnio ponad 275 tysięcy złotych.
2,9 tysiąca złotych – tyle więcej w ciągu roku otrzymuje dyrektor strategiczny w domu mediowym, niż w agencji reklamowej.
8 tysięcy złotych miesięcznie wpływa na konto copywritera w agencji. O 3 tysiące więcej dostaje senior copywriter.
1,9 tysiąca złotych miesięcznie więcej zarabia IT manager w domu mediowym, niż ten sam pracownik w agencji reklamowej.
1 tysiąc złotych więcej miesięcznie kosztuje praca account maganera w domu mediowym.
319 tysięcy złotych – tyle rocznie otrzymuje buying director w domu mediowym.
3,6 tysiąca złotych *– zarabia sekretarka/asystentka w domu mediowym. W agencji reklamowej na tym samym stanowisku można dostać średnio *3,8 tysiąca złotych miesięcznie.
273 tysiące złotych – tyle więcej zarabia dyrektor finansowy od recepcjonistki w agencji reklamowej (rocznie).
287 tysięcy złotych rocznie więcej na koncie zgromadzi buyer director niż recepcjonistka w domu mediowym.
499 złotych – tyle kosztuje godzina pracy dyrektora kreatywnego w agencji reklamowej.
139 złotych za godzinę zarabia średnio media buyer w domu mediowym.
##Kryzys minął, pensje wzrastają
Jak wynika z raportu przygotowanego przez IDEA! Management Konsulting dla Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, wynagrodzenia dla 24 stanowisk w agencjach reklamowych wzrosły. W przypadku 10 stanowisk płace nie zmieniły się, a kolejnym 24. Stanowiskom wynagrodzenia obniżono.
Z kolei w domach mediowych sytuacja wygląda nieco lepiej, chociaż trzeba wziąć pod uwagę, że miejsc pracy jest mniej. Płace wzrosły w przypadku 14 stanowisk, 11 pozostało niezmienionych, a 12 stanowiskom obniżono pensje.
W badaniu wzięły udział 23 agencje reklamowe oraz 13 domów mediowych. Zbadano także dwie agencje z działami mediowymi. W wynikach nie zostały wzięte pod uwagę premie oraz bonusy na przykład w postaci opieki medycznej.
Pobierz raport SAR – Zarobki w agencjach reklamowych i domach mediowych [PDF, 1 MB]