Notowania

internet
08.07.2010 07:07

PKO BP ogłosił przetarg. Interweniowało SAR

PKO Bank Polski szuka agencji interaktywnej. Zwycięzca będzie przez trzy lata obsługiwał bank i całą grupę kapitałową. Podobny przetarg był rozpisany w marcu tego roku. Wygrała go agencja K2 Internet. Wynik jednak został unieważniony.

Podziel się
Dodaj komentarz

PKO Bank Polski szuka agencji interaktywnej. Zwycięzca będzie przez trzy lata obsługiwał bank i całą grupę kapitałową. Podobny przetarg był rozpisany w marcu tego roku. Wygrała go agencja K2 Internet. Wynik jednak został unieważniony.

Jednym z zadań agencji będzie stworzenie i obsługa nowych serwisów internetowych banku, a także zarządzanie kampaniami reklamowymi. Jednym słowem: duże pieniądze. Do przetargu zaproszono sześć agencji. PKO BP kilka lat temu podpisał się pod kodeksem Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, co oznacza, że zobowiązał się przestrzegać ich standardów dotyczących przetargów. Tym samym bank powinien zaprosić do złożenia ofert pięć, a nie sześć firm.

Sytuacja ta zmusiła SAR to wydania specjalnego oświadczenia. Po rozmowach z Tomaszem Marszałłem, chief marketing officer PKO BP, Stowarzyszenie zdecydowało się przesunąć decyzje do zakończenia przetargu. Zdaniem SAR fakt zaproszenia sześciu agencji do złożenia ofert jest złamaniem standardów, jednak na korzyść PKO BP przemawia fakt, że bank nie stawia warunku wyłączności.

Patrząc na całość z punktu widzenia standardów SAR-WFA-EACA – przetarg mieści się w granicach dobrych praktyk. Ponadto reklamodawca jest otwarty na dalsze rozmowy w sprawach proceduralnych. Zaplanowaliśmy podjęcie takich rozmów po zakończeniu obecnej rundy przetargowej - **czytamy w oświadczeniu SAR**.

Stowarzyszenie nie zamierza komentować sprawy do czasu zakończenia postępowania.

PKO BP już po raz drugi w tym roku szuka agencji interaktywnej. W marcu tego roku, zwyciężyła agencja K2 Internet, chociaż informacji tej bank nie chciał wtedy potwierdzić. Przetarg, wart około 10 milionów złotych, został unieważniony.

Bank unieważnił przetarg, nie podając nam przyczyny - mówi **Marta Krajenta**, PR manager agencji K2. - Nie znamy powodów, chociaż próbowaliśmy się dowiedzieć, co było przyczyną unieważnienia przetargu.

Mimo to agencja i tym razem przygotowuje ofertę dla PKO BP, walcząc o wielomilionowy budżet.

Nie chcemy z góry zakładać złej woli klienta, choć rzeczywiście nie fair było niepodanie przyczyny unieważnienia wcześniejszego przetargu. Do końca jednak wierzymy w uczciwość klienta i naszą realną szansę na wygraną - zapewnia **Tomasz Tomczyk**, co-managing director K2.

Dlaczego marcowy przetarg został unieważniony? Biuro prasowe banku nie potrafi udzielić odpowiedzi, odsyłając do departamentu marketingu. Ten z kolei odbija piłeczkę z powrotem do biura prasowego. Oficjalnego komentarza banku ciągle nie ma.

Od 2007 roku PKO BP współpracował z agencją reklamową Scholz&Friends oraz domem mediowym Zenithmedia. Przez ostatnie lata agencją interaktywną banku była Hypermedia. Jednak do zakończenia nowego przetargu nikt z przedstawicieli agencji nie komentuje sprawy.

| Komentarz Olgierda Cygana, CEO Digital One, przewodniczącego grupy roboczej Agencje Interaktywne IAB Polska Przetargi na projekty interaktywne stają się coraz bardziej rozbudowane, czasochłonne i angażujące. Wysiłek w prowadzenie przetargu wkłada zarówno strona organizującą przetarg (klient) , jak też jego uczestnicy (agencje). Dlatego bardzo ważne jest, aby cały proces wyboru dostawców przebiegał w sposób uporządkowany, logiczny i przede wszystkim transparentny. Mogą w tym pomóc standardy prowadzenia przetargów, które rekomendują określone sposoby prowadzenia tego typu postępowań. Rekomendacje przetargowe zostały opracowane i są promowane przez kluczowe polskie organizacje branżowe, takie jak Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Interactive Advertising Bureau Polska (IAB Polska). Są one wynikiem wielu lat doświadczeń w branży internetowej i mają na celu wskazanie optymalnych metod, rozwiązań. Uważam, że wszystkie przetargi, nie tylko te największe, powinny być konsultowane z organizacjami
branżowymi. W czasach kiedy transparentność jest jedną z kluczowych wartości, takie postępowanie ma szczególna wartość i przynosi obopólne korzyści. Mam tu na myśli pełną transparentność całego procesu przetargowego. Teraz bowiem, kiedy to marketerzy często unikają podawania szczegółów przetargu, w większości przypadków sytuacja staje się niezrozumiała i niepotrzebnie wzbudza konsternację po stronie dostawców. |
| --- |

Tagi: internet, polski, dom, branży, bank, strona, pieniądze, kampania, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz