Notowania

praca
13.10.2009 12:11

Po seksie chętnie korzystamy z Twittera

Serwis internetowy Retrevo.com przeprowadził ciekawe badanie wśród swoich użytkowników, które ukazuje jak głęboko media społecznościowe przenikają do ich życia codziennego.

Podziel się
Dodaj komentarz

Grono respondentów zostało podzielone na dwie grupy - osoby powyżej i poniżej 35 roku życia. Ankieta miała za zadanie sprawdzić w jakim stopniu serwisy typu Facebook i Twitter opanowały ich codzienność.

Pierwsze różnice "międzypokoleniowe" dotyczą częstotliwości korzystania z nowych metod komunikacji. Według raportu Retrevo większość osób odwiedza dwa wymienione wyżej serwisy kilka razy dziennie. Gdyby jednak przyjrzeć się bliżej młodszym użytkownikom, zauważymy, że aż 27% z nich czyni to ponad 10 razy dziennie.

Dla osób aktywnych w mediach społecznościowych miejsce pobytu nie ma większego znaczenia. Taki wniosek możemy wyciągnąć analizując to, gdzie i w jakich sytuacjach respondenci przesyłają wiadomości. Tutaj różnice między obiema grupami były jednak znaczące. Spośród wszystkich nietypowych lokacji, o które pytał Retrevo, najczęściej wskazywanymi przez ludzi starszych były wakacje (41%) oraz praca (29%). Odpowiedzi takiej najczęściej udzielali również młodsi (odpowiednio 65% i 64%), jednak w ich przypadku niewiele mniejszą popularnością cieszyło się publikowanie treści w trakcie prowadzenie samochodu (40%) tuż po seksie (36%) czy też na randce (34%).

Co ciekawe, mężczyźni dwa razy częściej niż kobiety dzielą się swoimi wrażeniami po łóżkowych igraszkach, a posiadacze iPhone'ów nawet trzy razy częściej od użytkowników Blackberry.

Różnice w korzystaniu z nowoczesnych metod komunikacji najlepiej obrazuje sposób dostępu do serwisów społecznościowych. Starsi zdecydowanie częściej wykorzystują do tego celu komputery stacjonarne i notebooki (81% vs 54%), natomiast młodsi jednogłośnie wygrywają w kategorii urządzeń mobilnych (46% vs 19%).

Dane pochodzą z badania obejmującego 771 osób.

Źródło: Retrevo.com

Tagi: praca, media, serwis, kobieta, dane, komputer, grupa, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz