Notowania

firma
09.02.2009 16:10

Podsumowanie 2008 roku wg. comScore

Badająca i analizująca od lat cyfrowy świat firma comScore podsumowała 2008 rok.

Podziel się
Dodaj komentarz

Badająca i analizująca od lat cyfrowy świat firma comScore podsumowała 2008 rok.

Raport "The comScore 2008 Digital Year in Review" podsumowuje najważniejsze trendy minionego roku na amerykańskim rynku mediów cyfrowych. Wśród licznych statystyk i zestawień znajdziemy w nim m.in. te dotyczące rynku e-commerce, najdynamiczniej rozwijających się serwisów, rynku wyszukiwarek czy urządzeń mobilnych.

Wśród najszybciej zyskujących popularność kategorii serwisów internetowych w 2008, palma pierwszeństwa przypadła portalom z ofertami pracy. Ma to bezpośredni związek z kryzysem ekonomicznym, jaki miał miejsce późną jesienią ubiegłego roku. Nerwowe zawirowania na rynku pracy sprawiły, że serwisy te odwiedziło 51% więcej internautów niż w 2007 roku! Nieco mniejszy wzrost zanotowały tematyczne portale kierowane do pań (46%) oraz strony oferujące kupony promocyjne (również 46%).

Powody do zadowolenia mają też gracze na rynku wyszukiwarek - pięć największych zanotowało łącznie 21-procentowy wzrost ilości zapytań - choć głównie jest to zasługą Google. Gigant z Mountain View zainkasował bowiem prawie 90% wspomnianego przyrostu.

Równie ciekawie ma się sytuacja wśród serwisów video online. Te w 2008 roku mogły cieszyć się o 8,5% większą widownią niż rok wcześniej. Oznacza to, że Amerykanie poświęcają na internetowe filmy video 12,5% swojego czasu spędzanego w sieci.

Sprzedaż detaliczna w internecie (nie uwzględniając transakcji zawieranych przez biura podróży) wzrosła o 6% i kształtuje się na poziomie ponad 130 miliardów dolarów. Jest to najniższy roczny przyrost od 2001, kiedy to comScore rozpoczął badania w tym obszarze.

Największe powody do radości mają firmy działające na rynku mobile. Ogromna popularność smartfonów w USA przełożyła się na zwiększenie ich sprzedaży o ponad 100% w porównaniu z rokiem 2007.

źródło: comScore, via InternetStats.pl

Tagi: firma, sprzedaż, raport, 2008, wzrost, pracy, sieci, video, związek, serwisy, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz