Notowania

polska
19.10.2010 06:02

Polscy wydawcy przekonują się do iPada

Wersję mobilną dla tabletu Apple uruchomił właśnie tygodnik Newsweek. W ubiegłym tygodniu wersją na iPada pochwaliła się Wirtualna Polska. Mimo że urządzenie nie jest jeszcze w oficjalnej sprzedaży w Polsce, notuje już 5,6 procent udziału w rynku.

Podziel się
Dodaj komentarz

Wersję mobilną dla tabletu Apple uruchomił właśnie tygodnik Newsweek. W ubiegłym tygodniu wersją na iPada pochwaliła się Wirtualna Polska. Mimo że urządzenie nie jest jeszcze w oficjalnej sprzedaży w Polsce, notuje już 5,6 procent udziału w rynku.

Według danych opublikowanych przez firmę badawczą Gartner, udział tabletów w światowym rynku urządzeń mobile będzie stale wzrastał. Tylko do końca tego roku sprzedanych zostanie ponad 19 milionów tego typu urządzeń. W przyszłym roku liczba ta ma się potroić: według szacunków Gartnera kupimy ponad 55 milionów tabletów. Połowa z tego będzie należeć do Apple.

W Polsce póki co iPad nie jest jeszcze oficjalnie sprzedawany. Jednak mimo to zdobywa rynek - według danych Gemius, urządzenie Apple ma ponad 5,6 procent udziału w rynku urządzeń mobilnych.

Nie dziwi więc, że wydawcy szykują się powoli do zaistnienia w tym medium. W poniedziałek, 18 października, a AppStore pojawiła się aplikacja Newsweeka, która umożliwia pobranie najnowszych numerów magazynu. Ipadowe wydanie będzie kosztować 3 złote. To mniej, niż papierowe wydanie (5 złotych), ale też nieco drożej, niż e-wydanie, które kosztuje 2,50 złotych. Co ciekawe, wydanie mobilne Newsweeka przygotowują osobni redaktorzy i graficy.

Wiem, wiem, na razie to tylko ciekawostka dla miłośników nowych technologii. Niewielu jest w Polsce posiadaczy tego gadżetu i nawet gdyby ktoś chciał, to miałby kłopot z kupnem choćby ze względu na cenę. Nie mam jednak wątpliwości, że w perspektywie kilku lat urządzenia zwane tabletami przyniosą nam rewolucję równie doniosłą, jak ta, która dokonała się po pojawieniu się telefonu komórkowego - napisał w artykule promującym aplikację **Wojciech Maziarski**, redaktor naczelny Newsweeka.

Wydanie jest podzielone na sekcje zgodne z działami tygodnika i zawiera wszystkie artykuły z wersji drukowanej oraz materiały dodatkowe - między innymi galerie zdjęć, materiały audio i wideo oraz elementy interaktywne wykorzystywane w tekstach, mapach czy infografikach. Dodatkowym elementem jest sekcja "Wiadomości" aktualizowana przy połączeniu z internetem o aktualne informacje z kraju i ze świata.

Przez trzy miesiące wyłącznym partnerem reklamowym Newsweeka na iPada jest Mazda, dla której w aplikacji przygotowane zostały formaty reklamowe wykorzystujące technologiczne możliwości tabletów. Przy wejściu do wydania użytkownicy zobaczą animację prezentującą Mazdę 6. Co kilka stron redakcyjnych pojawią się interaktywne witryny z informacjami o modelu, zawierające filmy wideo, galerie zdjęć, widgety oraz interaktywne materiały tekstowo-zdjęciowe.

Kampania promocyjna aplikacji Newsweeka na iPada trwa od połowy września. Obejmuje promocję w prasie codziennej i magazynach ("Newsweek Polska", "Forbes", "Auto Świat", "Przegląd Sportowy" , "Komputer Świat", "Dziennik Gazeta Prawna", "Puls Biznesu") oraz w serwisach internetowych Axel Springer Polska. Kreację przygotowała agencja BBDO we współpracy z Działem Marketingu tygodnika Newsweek.

Nie widać powodów, żeby iPad miał sobie radzić na Polskim rynku gorzej niż inne produkty Apple. Według danych Gemius   urządzenie to już w tej chwili zajmuje drugie miejsce pod względem liczby odsłon badanych serwisów  - mimo że oficjalna premiera na polskim rynku dopiero przed nami. Sprzyjającą okolicznością będzie również wprowadzenie przez operatorów urządzeń w komplecie z transmisją danych - mówi **Tymoteusz Chmielewski,** wiceprezes zarządu agencji K2, która przygotowała wersję na iPad magazynu L'Eclat. - Na polskie warunki najnowsze dziecko Apple będzie stosunkowo drogie, niemniej jednak Polacy wielokrotnie pokazali w historii entuzjazm dla nowinek, daleko wykraczający ponad proste wskaźniki siły nabywczej GDP per capita.

W wersję dla iPada zainwestowała również Wirtualna Polska. W ubiegłym tygodniu w AppStore pojawiła się aplikacja, umożliwiająca czytanie serwisu na urządzeniu Apple. Na razie dla użytkowników tabletu dostępne są tylko trzy bloki tematyczne: Wiadomości, Sport i Finanse. Zapytaliśmy WP ile osób pobrało już aplikację, a także czy planuje rozszerzyć działy. Czekamy na odpowiedź.

Urządzenia mobile zdobywają serca wydawców. Dyrektor wydawniczy magazynu dla kobiet Glamour, William Wackermann, powiedział w rozmowie z New York Times, że iPad jest idealnym urządzeniem, gdzie prasa tradycyjna i cyfrowa mogą się łączyć i uzupełniać. Firmy, które chcą zamówić reklamę w papierowym wydaniu magazynu, muszą także zarezerwować powierzchnię w wydaniu mobile.

Wersję na iPada uruchomiły również Wysokie Obcasy. Magazyn kobiecy w AppStore można pobrać za darmo. Aplikacja promowana jest w innych mediach Agory.

Urządzenia mobilne, na których użytkownik może czytać prasę, to nie tylko nowy kanał dystrybucji dla tradycyjnych mediów, ale też nowe możliwości dla reklamodawców.

Platforma iPad stwarza nowe możliwości w zakresie interaktywności przekazu reklamowego - możliwość osadzenia w magazynach na przykład filmów, symulacji lub aktywnej zawartości aktualizowanej on-line. Dodatkowo w porównaniu z internetem w większym mamy tutaj do czynienia z zagospodarowaniem czasu przeznaczonego na wypoczynek i rozrywkę - dodaje **Tymoteusz Chmielewski**. - Można zaryzykować przypuszczenie, że niezależnie od stopnia przygotowania ogółu reklamodawców do lokowania budżetów w wydania mobilne, znajdą się marki, dla których użytkownicy tego typu medium będą stanowili bardzo interesującą grupę docelową.
Tagi: polska, filmy, rynek, rynku, auto, reklama, materiały, polsce, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz