Notowania

polska
10.02.2010 13:00

Polski Konkurs Reklamy KTR 2010 oraz Media Trendy 2010 - zmiany i nowości

Ruszyła kolejna edycja Polskiego Konkursu Reklamy KTR oraz konkursu Media Trendy 2010. W tym roku czeka nas wiele zmian.

Podziel się
Dodaj komentarz

Ruszyła kolejna edycja Polskiego Konkursu Reklamy KTR oraz konkursu Media Trendy 2010. W tym roku czeka nas wiele zmian.

Polski Konkurs Reklamy KTR 2010

Rusza tegoroczna edycja Polskiego Konkursu Reklamy. Opiekę nad konkursem prowadzą wybitni specjaliści z branży, nie tylko reklamowej, którym w tym roku przewodniczył będzie Amir Kassaei - CCO DDB Group Germany, jeden z najbardziej utytułowanych dyrektorów kreatywnych na świecie, dotychczas m.in. w jury na festiwalach Cannes, Clio, Eurobest i Meribel.

Jury oceni prace nadesłane w następujących kategoriach: Reklama Film/Radio/Drukowana i Kampania, Active Advertising, Media Interaktywne, Design, Fotografia, Ilustracja, Warsztat Film/Radio. Nową kategorią w tym roku jest Marketing Miejsc, w której nagrodzona zostanie innowacja w kompleksowych strategiach budujących markę miasta, powiatu czy regionu. W ramach nagród KTR, prócz statuetek KTR (Brąz, Srebro, Złoto) przyznane zostaną również nagrody specjalne: Nagroda Dziennikarzy, Nagroda dla: Reklamodawcy Roku, Fotografa Roku, Najlepszego Domu Produkcyjnego Roku, Najlepszego studia postprodukcyjnego Agencji Reklamowej Roku i Reklamodawcy Roku.

Wręczenie nagród odbędzie się 27.04 podczas uroczystej gali w Teatrze Dramatycznym w Warszawie.

Zgłoszenia oraz dodatkowe informacje na stronie konkursu: www.ktr.org.pl.

Media Trendy 2010

W tym roku czekają nas również duże zmiany w konkursie Media Trendy. Jak podkreślają organizatorzy obydwu konkursów – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, komitet zmienił w tym roku kategorie na bardziej nowoczesne, odpowiadające obecnym trendom dotyczącym tak planowania mediów, jak i samych działań mediowych. Ma to zachęcić do uczestnictwa podmioty, które nie brały udziału w poprzednich edycjach konkursu - agencje reklamowych, interaktywne, grupy ambientowe, itd. Wzorowano się na kategoriach podobnych konkursów z Walencji, Nowego Yorku, Dubaju czy Cannes.

W poprzednich edycjach funkcjonowała kategoria "Innowacyjne wykorzystanie telewizji", obecnie jest mowa o innowacyjnym wykorzystaniu treści wideo, a więc poszerzono zakres o takie kanały jak Internet, komórki, ekrany w taxi, w sklepach, na lotniskach itp. "Innowacyjna strategia zintegrowana", "Odwaga w planowaniu mediów" oraz "Przełamywanie schematów komunikacyjnych w kategorii produktowej" to - jak podkreśla podkreśla Anna Zimecka, Project & PR Director w SAR - kategorie tworzone z perspektywy odbiorcy przekazu medialnego.

Kolejną nową kategorią jest "Best Use of Content", do której będą zgłaszane kampanie, w których ważnym elementem działania było powiązanie przekazu reklamowego z treściami w danym medium, bądź których elementem było stworzenie i wykreowanie takich treści przez medium lub konsumentów. Jeśli chodzi o kategorie, do których zgłaszają prace media, na uwagę zasługują "Cross-medialna platforma budowy i dystrybucji treści" oraz "Best use of Content", które stanowią wyraz trendu konwergencji mediów, wzajemnego przekazywania treści pomiędzy nimi. Wydzielono również jako nowe podkategorie kampanie non-profit.

Również skład Komitetu Organizacyjnego uległ zmianom – w tym roku zasiądą w nim przedstawiciele dziesięciu domów mediowych i jednej agencji reklamowej.

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie gali Media Trendy – 26 kwietnia 2010 w Warszawie. Przyznane zostaną nagrody specjalne: Grand Prix Media Trendy, Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym oraz nagroda Young Media Lions.

Partnerami konkursu są obecnie: Discovery, Nasza Klasa, AGB Nielsen Media Research, MillwardBrown SMG/KRC, oraz organizacje branżowe: ZKDP, IAB.

Nowe kategorie konkursu Media Trendy 2010:

Kategorie Konkursu Innowacji w Planowaniu Mediów:

* Innowacyjne wykorzystanie treści video

Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie telewizji tradycyjnych (stacje ogólnopolskie i niszowe)
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie przekazu poza tradycyjna poza tradycyjną telewizją

* Innowacyjne wykorzystanie treści audio

Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie radia tradycyjnego
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie przekazu audio poza anteną radia tradycyjnego

* Innowacyjne wykorzystanie kina
* Innowacyjne wykorzystanie mediów drukowanych
* Innowacyjne wykorzystanie reklamy zewnętrznej i innych środków komunikowania w przestrzeni publicznej, ambient mediów
* Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych
* Innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy docelowej
* Innowacyjna strategia zintegrowana
* Odwaga w planowaniu mediów
* Przełamanie schematów komunikacyjnych w kategorii produktowej
* Innowacyjne akcje specjalne i eventy
* Innowacyjna komunikacja w marketingu społecznym

Podkategoria: non-profit (kampanie organizacji non-profit)
Podkategoria: CSR

* Best Use of Content
* Grand Prix Media Trendy

Kategorie Konkursu Innowacji w Mediach:

* Debiut Roku
* Innowacyjna zmiana
* Autpromocja i promocia medium
* Niekonwencjonalne wykorzystanie medium
* Cross-medialna platforma budowy i dystrybucji treści
* Best Use of Content
* Marketing społeczny

Podkategoria: non-profit (kampanie organizacji non-profit)
Podkategoria: CSR

* Grand Prix Media Trendy

Young Creatives, Young Media Lions i Students - rozpoczęcie eliminacji

Rozpoczęły również się eliminacje w kategoriach Young Creatives, Young Media Lions i Students w ramach Polskiego Konkursu Reklamy KTR oraz konkursu Media Trendy. Przez kolejne trzy tygodnie w Warszawskiej Szkole Reklamy odbywać się będą eliminacje. W tym roku do konkursów zgłoszono rekordową, niemalże dwukrotną w porównaniu do ubiegłego roku, liczbę uczestników:

* Young Creatives: 140 osób w 5 kategoriach (Print, TV, Cyber, Design, PR)
* Young Media Lions: 50 osób
* Students: 74 osoby w 4 kategoriach (Print, TV, Cyber, Design)

Wyniki Young Creatives zostaną ogłoszone podczas gali KTR w dniu 27 kwietnia, a Young Media Lions podczas gali Media Trendy, 26 kwietnia. Zwycięskie prace w kategoriach: Print, TV, Cyber, Young Media Lions, będą reprezentować Polskę w konkursie Young Creatives w Cannes, zaś zwycięzcy w kategorii Design i PR wezmą udział w kanneńskich warsztatach i seminariach. Zwycięzcy konkursu Students odbęda staże w wybranych agencjach reklamowych i Brand design.

Dodatkowe informacje: www.ktr.org.pl, www.mediatrendy.pl

Tagi: polska, internet, rynek, branży, media, dom, akcja, polski, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz