Notowania

internet
30.07.2010 15:06

Polskie Radio: po internecie przyjdzie czas na telewizję

Polskie Radio coraz bardziej aktywizuje się w sieci. Właśnie wystartowało z projektem moje.polskieradio.pl.

Podziel się
Dodaj komentarz

Polskie Radio coraz bardziej aktywizuje się w sieci. Właśnie wystartowało z projektem moje.polskieradio.pl.

Póki co, strona w wersji beta pozwala słuchaczom na odbiór 20. kanałów radiowych. Na dział Słowo składa się siedem kategorii tematycznych, część muzyczna to pozostałe 13 stacji. Do końca roku wszystkich łącznie ma być 85. Bo i sam projekt dedykowany jest na 85-lecie istnienia Polskiego Radia.
Do tworzenia kanałów internetowych radio wykorzystuje zasoby archiwalne. W lutym, gdy funkcjonowało jeszcze tylko pięć kanałów tematycznych, prezes zarządu Polskiego Radia, Jarosław Hasiński, mówił, że scyfryzowano do tej pory 15-20 procent materiałów oraz że planowane jest dalsze przetwarzanie plików, jakimi radio dysponuje. A na samo jego archiwum składa się ich około miliona. O tym, ile projekt będzie kosztował stację, mówił Hasiński na antenie radiowej Jedynki:

Kanały tematyczne to jest kwota bardzo nieduża, bo w granicach nieprzekraczających pół miliona złotych. Zresztą w znakomitej większości my już posiadamy te wszystkie rzeczy, mamy serwery, macierze, teraz jest kwestia oprogramowania i to tylko tyle.

Połowa kanałów ma mieć profil typowo muzyczny. Do już istniejących mają dołączyć stacje oparte o inne gatunki muzyki, mają się również pojawić materiały festiwalowe i koncertowe. To, co ma jednak wyróżniać projekt Polskiego Radia w internecie, to skupienie się na słowie mówionym – pojawią się kanały oparte głównie na słuchowiskach, audiobooki dla dzieci, reportaże, kabarety i inne.

Wzorem zachodnich stacji radiowych Polskie Radio chce też trafić na ekrany telewizorów. W ramach projektu Radio na Wizji, dostosowany do odbioru w telewizji zostanie Program Pierwszy, później Trójka oraz Radio Euro. Koszty wprowadzenia radia na wizję mają zamknąć się w kwocie trzech milionów złotych. Jarosław Hasiński widzi jednak w tej metodzie też sposób na zwiększenie zysków.

Dlaczego my wchodzimy w ogóle z Radiem na Wizję? Ponieważ jest to bogatszy rynek reklamowy. Rynek radiowy to jest 7–8 procent tortu reklamowego, a telewizyjny to jest 48 procent. I tam po prostu są duże pieniądze i tam po prostu musimy wejść – powiedział prezes zarządu Polskiego Radia.

Hasiński poinformował wtedy również w rozmowie na antenie Jedynki, że zarówno kanały tematyczne, jak i te telewizyjne mają zostać dostosowane do odbioru w wersji mobilnej, czyli na ekranach i w słuchawkach telefonów komórkowych.

Tagi: internet, rynek, polski, euro, strona, materiały, sieci, projekt, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz