Android może się pochwalić coraz większą popularnością. Zgodnie ze statystykami AdMob w ciągu dwóch miesięcy niemal dwukrotnie wzrosła liczba zapytań o reklamę na całym świecie pochodzących z tego urządzenia, tym samym przekraczając liczbę 1 miliarda.
Dostawca reklam mobilnych AdMob ogłosił, że od października do grudnia 2009 roku liczba zapytań o reklamę od Android wzrosła o 97 proc., przy czym aż 30 proc. zapytań pochodziło z Motoroli Droid. Wcześniej niemal 98 proc. zapytań generowały urządzenia HTC. W grudniu liczba ta spadła już do jedynie 56 proc., natomiast pozostałe 39 proc. zapytań pochodziło od Motoroli, 5 proc. zaś od firmy Samsung.
Ze statystyk AdMob wynika również, że zwiększyła się różnorodność firm, od których pochodzą zapytania o reklamę. W październiku 3 proc. zapytań było z 3 urządzeń – HTC Dream, HTC Magic, HTC Hero. W grudniu liczba ta wzrosła do 7 - Motorola Droid, HTC Dream, HTC Magic, HTC Hero, Motorola CLIQ HTC Droid Eris, i Samsung Moment.
Statystyki są oparte o wnioski o reklamę, jakie AdMob otrzymuje od należących do tej sieci witryn mobilnych i aplikacji.
Źródło: TechCrunch.com