Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
polska
07.04.2010 15:38

Popularność Internet Explorera spada

Minął zaledwie miesiąc od wprowadzenia w Europie obowiązkowego ekranu wyboru przeglądarki, a termin wdrożenia tej opcji we wszystkich krajach Europy upływa dopiero w połowie maja. Jednak już dziś widać pierwsze wyraźne skutki decyzji UE. Microsoft coraz szybciej oddaje część udziałów w rynku przeglądarek w ręce konkurencji.

Podziel się
Dodaj komentarz

Minął zaledwie miesiąc od wprowadzenia w Europie obowiązkowego ekranu wyboru przeglądarki, a termin wdrożenia tej opcji we wszystkich krajach Europy upływa dopiero w połowie maja. Jednak już dziś widać pierwsze wyraźne skutki decyzji UE. Microsoft coraz szybciej oddaje część udziałów w rynku przeglądarek w ręce konkurencji.

Ekran wyboru przeglądarki wyświetlany jest od początku marca w krajach europejskich decyzją postępowania antymonopolowego wszczętego w ubiegłym roku przez Komisję Europejską.

Internet Explorer coraz szybciej traci udziały w europejskim rynku przeglądarek, a w ostatnim miesiącu zanotował spadek o 1,5 punktu procentowego. „The Wall Street Journal” przekonuje, że do tego stanu rzeczy przyczyniło się właśnie wprowadzenie w Europie okna wyboru przeglądarki. Tym bardziej, że w skali światowej przeglądarka Microsoftu nie zanotowała aż tak dużego spadku.

Według badań Statcounter, w ostatnim miesiącu liczba użytkowników IE najbardziej zmniejszyła się we Francji - o 2,5 pkt proc. Duży spadek zanotowano także we Włoszech i Wielkiej Brytanii.

Na wprowadzonych zmianach najwięcej skorzystali Mozilla i Google

Firefox zanotował wzrost popularności w Europie o prawie 2 punkty procentowe. Przeglądarka Mozilli jest drugą co do popularności przeglądarką na świecie, ale największa popularnością cieszy się właśnie w Europie. Jak podaje Electronica.com, przedstawiciele firmy twierdzą, że prawdziwy skok popularności nastąpi po pełnym wdrożeniu przez Microsoft okna wyboru we wszystkich krajach Europy.

Znacznie wzrosły również udziały na rynku europejskim rynku firmy Google. Popularność Chrome'a zyskała w tym okresie w Europie 0,7 punktu procentowego. Warto dodać, że zanotowała ona największy wzrost ze wszystkich przeglądarek w pierwszym kwartale tego roku.

Jak podaje TechCrunch, liczba pobrań Opery w Europie wzrosła od czasów wprowadzenia opcji okna wyboru ponad dwukrotnie. Co ciekawe 130 proc. wzrost pobrań przeglądarki firma w dużym stopniu zawdzięcza polskim internautom, u których zainteresowanie Operą w ciągu ostatniego miesiąca zwiększyło się ponad 3 krotnie. Druga na liście Hiszpania wykazała dwukrotne zwiększenie zainteresowania, jednak udział Opery w rynku przeglądarek utrzymuje się nadal na stałym poziomie ok. 4,3 proc.

Znacznego wzrostu nie zanotowała piąta co do ilości użytkowników w przeglądarka – Safari, której udział w rynku europejskim tylko nieznacznie wrósł i utrzymał się na poziomie ok. 3,8 proc.

Według badań serwisu Ranking.pl, liderem wśród przeglądarek w Polsce jest Firefox (50,42 proc.), drugie miejsce ma IE (30,05 proc.), a trzecie przypada Operze (7,47 proc.).

Tagi: polska, internet, rynek, serwis, polski, wzrost, francja, microsoft, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz