Popularność smartfonów = popularność 3G
Telefonia komórkowa trzeciej generacji ma w najbliższych latach przeżywać prawdziwy rozkwit.
Telefonia komórkowa trzeciej generacji ma w najbliższych latach przeżywać prawdziwy rozkwit.
Telefonia komórkowa trzeciej generacji ma w najbliższych latach przeżywać prawdziwy rozkwit. Ma to oczywiście bezpośredni związek z dynamicznym wzrostem popularności smartfonów, umożliwiających korzystanie z sieci 3G.
Według prognoz Park Associates, do 2013 roku z możliwości, jakie daje 3G korzystać będzie ponad 2,5 miliarda osób na całym świecie, z czego aż miliard w Azji. Zgoła odmienne zdanie na ten temat ma jednak firma Frost&Sullivan, która dla Azji i Pacyfiku estymuje ten wynik na poziomie "zaledwie" 564 milionów.
Tak czy inaczej, oczywisty wydaje się fakt, że wraz z rozwojem sieci trzeciej generacji marketerzy otrzymają nowe narzędzia, pozwalające docierać do konsumentów w jeszcze inny sposób.
Szerokopasmowy dostęp mobilny rozszerza bowiem możliwości tradycyjnej sieci GSM m.in. o transmisję video. Jest to szczególnie ważne w kontekście sukcesów, jakie odnosi obecnie rynek reklamy video online.
Posiadacze smartfonów z dostępem 3G w wybranych krajach
*kraj * | *czerwiec 2007 * | *czerwiec 2008 * | *% zmiany * |
---|---|---|---|
Francja | 5 616 | 7 958 | 41,7% |
Niemcy | 7 021 | 11 732 | 67,1% |
Włochy | 14 462 | 18 008 | 24,5% |
Hiszpania | 7 207 | 12 640 | 75,4% |
Wielka Brytania | 8 964 | 13 100 | 46,1% |
Stany Zjednoczone | 35 651 | 64 2007 | 80,1% |
źródło: eMarketer