Notowania

polityka
15.02.2010 14:44

Portale społecznościowe oczami pracodawców

93 proc. polskich pracodawców nie wprowadziło żadnej oficjalnej polityki korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników ich firm - wynika z badania pt."Portale społecznościowe z perspektywy pracodawców" przeprowadzonego przez agencje zatrudnienia Manpower Polska.

Podziel się
Dodaj komentarz

93 proc. polskich pracodawców nie wprowadziło żadnej oficjalnej polityki korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników ich firm - wynika z badania pt."Portale społecznościowe z perspektywy pracodawców" przeprowadzonego przez agencje zatrudnienia Manpower Polska.

Agencja zatrudnienia Manpower postanowiła sprawdzić stosunek pracodawców do portali społecznościowych. Z przeprowadzonego badania wynika, że większość z nich nie wprowadziła w swoich firmach żadnej polityki korzystania z social media przez pracowników. Tylko 1 proc. respondentów deklaruje, że ma opracowaną taką politykę.

Głowne powody, dla których firmy powinny sie zdecydować na wprowadzenie tego typu rozwiązań, to zdaniem pracodawców chęć uniknięcie strat spowodowanych spadkiem efektywności (55%), potrzebę zapewnienia ochrony prawa własności intelektualnej oraz tajemnicy informacji (45%) oraz ochrony przed utratą renomy (26%).

Co ciekawe, ponad 60% ankietowanych nie dostrzega żadnej dziedziny, która mogłaby być wspierana przez portale społecznościowe. Ci, którzy jednak doceniają tego typu platformy, wskazują, że mogą one wpłynąć korzystanie na wzmocnienie rozwoju zawodowego pracowników, wzmocnienie zaangażowania pracowników czy wsparcie budowania marki.

Wyniki te w sposób znaczny odbiegają od tendencji, jakie widać poza granicami naszego kraju. Na terenach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki średnio 11% firm ma opracowaną politykę korzystania z serwisów społecznościowych przez zatrudnione w nich osoby - przy czym np. w Republice Południowej Afryki jest to aż 40% przedsiębiorstw, a w Wielkiej Brytanii 22%.

Globalnie, politykę korzystania z portali społecznościowych do tej pory wdrożyło 20% firm.

Manpower wraz z opublikowaniem wyników badań wydał opracowanie eksperckie "Sieci społecznościowe a zarządzanie. Wykorzystanie potęgi portali społecznościowych", w którym prezentuje, w jaki sposób wykorzystać można sieci społecznościowe w firmie.

Źródło: Manpower

Tagi: polityka, serwis, media, polski, prawo, sieci, portal, agencja, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz