Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
internet
05.10.2009 15:19

Prawie 1,2 mln internautów korzysta z mikroblogów

Jeszcze rok temu serwisy mikroblogingowe cieszyły się trzy razy mniejszym zainteresowaniem - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009.

Podziel się
Dodaj komentarz

Jeszcze rok temu serwisy mikroblogingowe cieszyły się trzy razy mniejszym zainteresowaniem - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009.

Największy zasięg wśród stron o tej tematyce odnotował serwis Pinger.pl portalu o2.pl - 4,01 proc. Na drugim miejscu w rankingu uplasował się blip.pl należący do Grupy GG Network (1,97 proc.). Pierwszą trójkę zamyka najpopularniejszy na świecie serwis mikroblogingowy – Twitter, z zasięgiem 1,46 proc.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, czerwiec 2009

- Wzrost popularności mikroblogowania wpisuje się w szerszy trend rozwoju Web 2.0, w szczególności zaś społeczności internetowych. Coraz więcej osób chce na bieżąco dzielić się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami ze znajomymi. Innym czynnikiem, który istotnie wiąże się z rozwojem mikroblogów jest rosnąca popularność korzystania z internetu za pomocą urządzeń mobilnych - mikroblog przypomina coś na kształt bardziej "wypasionego" smsa. Warto spojrzeć też na najbardziej znany na świecie mikroblog - Twitter. Portal eMarketer prognozuje, że w 2010 roku 26 milionów dorosłych Amerykanów będzie odwiedzało tę stronę przynajmniej raz w miesiącu – komentuje Krzysztof Chomicki, kierownik zespołu badań ilościowych w Gemius SA.

Serwisy mikroblogingowe według zasięgu

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, czerwiec 2009

Mikroblogi odwiedzane są głównie przez mężczyzn. Potwierdza to zarówno struktura użytkowników (53,59 proc. mężczyźni, 46,41 proc. kobiety), jak i affinity index (107,27 dla mężczyzn, 92,74 dla kobiet). Co ciekawe, panie spędzają prawie dwa razy więcej czasu na tego typu serwisach niż panowie – 24 minuty i 35 sekund.

Analiza wskaźnika affinity index w grupach internautów wyróżnionych według wieku pokazuje, iż serwisy mikroblogingowe cieszą się największa popularnością wśród osób w wieku 15-24 lat (148,87), najmniejszą zaś wśród osób powyżej 55 roku życia (48,13). Główne cechy charakterystyczne mikroblogów to zarówno lakoniczność wpisów, jak również ich aktualność.

Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, iż serwisy mikroblogingowe zdominowane są przez tzw. „heavy userów” internetu. W czerwcu 2009 roku aż 84,65 proc. użytkowników badanych stron korzystało z sieci codziennie lub prawie codziennie, podczas gdy w całej populacji internautów odsetek ten był niższy i wyniósł 71,83 proc.

Źródło: Gemius SA

Tagi: internet, serwis, sieci, wzrost, pomoc, strona, portal, kobieta, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz