Notowania

internet
18.05.2010 15:31

Prezenterka z kartki papieru, czyli interaktywne kampanie reklamowe

Samsung oraz Volvo startują z kampaniami reklamowymi wykorzystującymi rozszerzoną rzeczywistość.

Podziel się
Dodaj komentarz

Samsung oraz Volvo startują z kampaniami reklamowymi wykorzystującymi rozszerzoną rzeczywistość.

Przy okazji wprowadzenia na polski rynek telewizorów 3D LED TV, Samsung rozpoczyna kampanię reklamową w internecie. Ze strony producenta można ściągnąć aplikację, która uruchamia tzw. augmented reality (AR). Po wydrukowaniu specjalnych kodów i przyłożeniu ich do kamery internetowej, na ekranie pojawia się wirtualna prezenterka. Manewr kartką papieru powoduje poruszenie się obrazu widocznego na monitorze.

W sieci dostępny jest również film instruktażowy, pokazujący w jaki sposób zainstalować aplikację oraz jak uruchomić wirtualny obraz z kartki papieru. Akcję reklamową przygotowała agencja Biuro Podróży Reklamy.

Za pomocą rozszerzonej rzeczywistości reklamuje się również Volvo. Firma wprowadza na rynek nowy model samochodu – Volvo S60. Na razie jednak wirtualną prezentację samochodu zobaczymy tylko w salonach, gdzie dostępne będą specjalne, czterostronicowe broszury. Na przygotowanych stanowiskach klienci będą mogli obejrzeć interaktywne obrazy, prezentujące między innymi wirtualną prezentację samochodu, a także symulację dostępnych kolorów. Kampanię dla Volvo przygotowała Grupa Adv.pl.

W tym miesiącu ukazał się również specjalny numer miesięcznika Chip, którego okładka wykorzystuje narzędzia augmented reality.

Koszt kampanii reklamowej, która opiera się na poszerzonej rzeczywistości, wynosi od 10 tysięcy do miliona złotych - szacuje na blogu Natalii Hatalskiej Dino Metaxas, new business director w Adv. Zaznacza jednak, że minimalna kwota na rozpoczęcie działań to 50 tysięcy złotych.

Tagi: internet, rynek, polski, akcja, pomoc, strona, sieci, kampania, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz