Notowania

rynek
16.03.2010 10:59

Producenci inwestują miliony w telewizję 3D

Samsung, Panasonic, LG Electronics i Sony inwestują miliony funtów w promocję swoich telewizorów 3D. Konkurencja rośnie, produkty w sprzedaży już wkrótce, a co piąty Brytyjczyk wciąż nie widział filmu w trójwymiarze w kinie.

Podziel się
Dodaj komentarz

Samsung, Panasonic, LG Electronics i Sony inwestują miliony funtów w promocję swoich telewizorów 3D. Konkurencja rośnie, produkty w sprzedaży już wkrótce, a co piąty Brytyjczyk wciąż nie widział filmu w trójwymiarze w kinie.

Walkę firm o status lidera na rynku 3D napędzają przede wszystkim dwa wydarzenia. Po pierwsze - czerwcowe Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, transmisje których po raz pierwszy obejrzeć będzie można w trójwymiarze, po drugie - sukces Avatara i związane z nim zainteresowanie tą technologią.

Samsung w rozwój LED 2D TV zamierza zainwestować 7 mln funtów brytyjskich, czyli około 30 mln zł. Firma produkcję paneli dla telewizorów LCD i LCD z podświetleniem LED umożliwiającym oglądanie transmisji 3D rozpoczęła już w styczniu. Cały projekt realizuje w ramach kampanii UK TV, której przyświeca hasło: "Nowa definicja TV". Planowany początek sprzedaży produktów - 29 kwietnia.

Również w kwietniu swoją akcję promocji telewizji 3D rozpoczyna LG - ma ona potrwać trzy miesiące i wsparta być wielomilionowymi nakładami.

Panasconic 5 mln funtów przeznacza na pokazy kina 3D w ramach porozumienia z Pearl & Dean i Digital Cinema. Kampania rozpoczyna się 2 kwietnia. Prawdopodobnie w tym roku wydanych zostanie około 30 filmów 3D. Równocześnie w ramach współpracy z amerykańską siecią sprzedaży detalicznej BestBuy koncern rozpocznie promocję nowych telewizorów od 50-calowej plazmy 3D o oznaczeniu VT25. W zestawie z odbiornikiem znajdzie się oprócz okularów także odtwarzacz Blu-ray. Początek sprzedaży - 10 marca.

Natomiast Sony na wypuszczenie swoich telewizorów decyduje się dopiero w czerwcu. Firma będzie starać się wykorzystać swój status sponsora Pucharu FIFA. Zgodnie z umową do 25 meczów rozgrywanych w ramach Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2010 zostanie zrealizowanych z użyciem kamer 3D Sony.

Technologia 3D staje się coraz popularniejsza. Z raportu Ipsos MediaCT wynika jednak, że wciąż 20% Brytyjczyków nie widziało jeszcze nigdy filmu 3D w kinie. Tylko 18% internautów jest świadomych tego, że transmisje 3D w telewizji będą dostępne w najbliższej przyszłości. 40% osób uważa, że pomysł oglądania filmów 3D w domu w telewizji jest atrakcyjny. Jednocześnie 24% respondentów technologia ta jest całkowicie niepotrzebna.

DisplaySearch szacuje, że w tym roku do sklepów trafi ponad milion telewizorów wykorzystujących technologię 3D. Przez następne 8 lat ich liczba zwiększy się do 64 mln. DisplaySearch prognozuje również, że do 2018 na rynku znajdować się będzie nawet do 10 mln monitorów 3D. Pod tym względem pierwszeństwo na rynku będzie miał natomiast segment telefonów komórkowych - ponad 71 mln urządzeń do 2018 roku.

Źródło: Brand Republic

Tagi: rynek, dom, akcja, produkcja, telewizja, raport, projekt, kampania, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz