Notowania

usa
06.05.2009 12:10

Przegląd prasy - mikroblogi zdobywają media

W pierwszym przeglądzie prasy Interaktywnie.com dominującą rolę pełni temat mikroblogów. Oprócz tego "Kodeks dobrych praktyk dla serwisów emitujących reklamy", wywiad z prezesem Universal McCann.

Podziel się
Dodaj komentarz

W pierwszym przeglądzie prasy Interaktywnie.com dominującą rolę pełni temat mikroblogów, na temat których ukazały się publikacje w majowych numerach magazynów Press oraz Marketing & more. Oprócz tego "Kodeks dobrych praktyk dla użytkowników sieci" oraz "Kodeks dobrych praktyk dla serwisów emitujących reklamy" w Marketingu w Praktyce, Mediafun o InternetBeta 2009, a Hatalska.com przepytuje prezesa Universal McCann.

"Freelance.pl", Marketing w Praktyce (maj 2009)
Majowy "Marketing w Praktyce" analizuje "Kodeks dobrych praktyk freelance". Jest to projekt społeczny, którego zadaniem jest uregulowanie najbardziej problematycznych kwestii na linii freelancer-agencja. Autor artykułu "Freelance.pl" stwierdza, że wciąż daleko nam do standardów, które funkcjonują na dojrzałych rynkach Europy Zachodniej, USA czy Australii. Nasz rynek jednak szybko nadrabia straty, wzrasta zapotrzebowania na usługi freelancerów, Kodeks staje się więc niezbędnym dokumentem. Na potrzeby "Kodeksu dobrych praktyk freelance" przeprowadzono ankietę, którą wypełniło blisko 400 firm. W efekcie uzyskano odpowiedzi na temat rzeczywistego wyglądu relacji między freelancerami a ich zleceniodawcami. Autorzy postanowili odpowiedzieć na takie pytania jak: Co z reguły jest przedmiotem takiej współpracy? Jakiego rodzaju problemy występują najczęściej? Jak postrzegani są freelancerzy pośród innych pracowników agencji? Jakie korzyści i zalety wynikają ze współpracy z freelancerami? Gdzie szukać dobrych
freelancerow?

"Dwa oblicza reklamy internetowej", Marketing w Praktyc*e* (maj 2009)
W artykule "Dwa oblicza reklamy internetowej" rozważana jest kwestia, czy w czasach kiedy internauci wykazują coraz większą niechęć do reklamy online, istnieje szansa na znalezienie kompromisu pomiędzy nimi a reklamodawcami. Autorka stawia tezę o konieczności natychmiastowego porozumienia między tymi dwoma stronami "barykady". Przedstawia również propozycje "Kodeksu dobrych praktyk dla użytkowników sieci" oraz "Kodeksu dobrych praktyk dla serwisów emitujących reklamy", czyli elementów, które mogłyby ułatwić współpracę na tej linii.

"Wsparcie nadchodzi z komórki", dodatek "Wsparcie sprzedaży" - Marketing & more (maj 2009)
Nowy Marketing & more, w dodatku do magazynu pt. "Wsparcie sprzedaży", publikuje ciekawy tekst na temat możliwości wykorzystania bluetooth w działaniach marketingowych. Dzięki tej technologii można dotrzeć do konsumenta, gdy ten znajduje się blisko punktu sprzedaży. Pod koniec marca tego roku PPP Marketing, spółka należąca do niemieckiej agencji Plus Punkt Marketing, zakończyła pilotażowe testy sieci nadajników bluetooth w centrach handlowych. Jak można przeczytać w artykule Krzysztofa Ratnicyna, testy zanotowały 400 tys. nawiązań połączeń w jeden weekend, a 2,9 mln w ciągu miesiąca. Do tej pory potencjał tkwiący w tym narzędziu w największym stopniu wykorzystywały trzy branże: motoryzacyjna, finansowa oraz ubezpieczeniowa.

"Mów do mnie krótko", dodatek "Wsparcie sprzedaży" - Marketing & more (maj 2009)
W tym samym dodatku można przeczytać artykuł Magdaleny Żelasko "Mów do mnie krótko", który porusza temat mikroblogów (np. Twitter). Autorka pisze, że opinie na temat marketingowego potencjału mikroblogów są podzielone. Serwis cieszy się największą popularnością wśród menedżerów małych i średnich firm, ale nie brakuje na nim również takich gigantów, jak Cisco, JetBlue Airways, Sun Microsystems, Dell czy Apple. Coraz popularniejsze staje się również opłacanie blogerów, pozytywnie piszących o danej firmie - nieetyczne działania szeptane dotarły więc i na mikroblogową platformę. Przeciwnicy Twittera zwracają uwagę ma fakt, iż nie sprawdza się on jako narzędzie marketingowe ze względu na trudności w wyodrębnieniu grup docelowych. W odpowiedzi na ten zarzut naukowcy z Uniwersytetu w Teksasie poinformowali, że za pomocą algorytmu udało im się ze stuprocentową dokładnością zidentyfikować ponad 30 proc. użytkowników zarejestrowanych w serwisie.

"W krótkich słowach", Press (maj 2009)
Majowy Press również publikuje tekst na temat mikroblogów, który - obok artykułu w Marketing & more oraz naszego materiału - jest analizą tego zjawiska, tym razem kładącą nacisk na potencjał dziennikarski narzędzia. Autor na łamach magazynu zauważa, że w Polsce mikroblogi jako źródło informacji doceniane są jedynie przez dziennikarzy internetowych. Na Zachodzie tradycyjne media wykorzystują już potencjał mikroblogów w celu promowania swoich serwisów. Zbigniew Domaszewicz w swoim tekście przywołuje również przykłady akcji ratunkowych (np. po awaryjnym lądowaniu samolotu na rzece Hudson w Nowym Jorku), podczas których informacje publikowane na Twitterze przez uczestnika ekipy pomagającej rozbitkom były cytowane m.in. w CNN. Temat mikroblogów, jako źródła informacji dla dziennikarzy, komentują przedstawiciele takich mediów jak TVN Warszawa, Gazeta Wyborcza, Polska, Rzeczpospolita.

"Sprawdzaj sieć", Press (maj 2009)
W kontekście wiarygodności internetowych źródeł warto przeczytać inny tekst z Pressa pt. "Sprawdzaj sieć". Pokazuje on przykłady przekłamań dziennikarskich, które są efektem niesprawdzenia rzetelności sieciowego źródła informacji. Jednym z bardziej drastycznych przykładów tego typu niedoparzenia jest wpadka Super Expressu, która miała miejsce po wypadku śmigłowca Lotniczego Pogotowia Ratunkowego pod Wrocławiem. Dziennikarze nie dysponowali kolorowym zdjęciem ofiary wypadku, w związku z czym posiłkowali się Naszą Klasą. Rezultatem było umieszczenie fotografii niewłaściwej - wciąż żyjącej - osoby. Jak mówi w tekście Marcin Kącki z Gazety Wyborczej "Z pozyskaną z Internetu informacją jest tak jak z zakrwawioną szmatą znalezioną przed domem: czy świadczy ona o tym, że popełniono morderstwo, czy ktoś zaciął się w palec? To trzeba dopiero wyjaśnić".

"Nie tylko o mediach - wywiad z prezesem Universal McCann", Hatalska.com
W ostatnich dniach również w mediach elektronicznych pojawiło się kilka ciekawych materiałów. Na blogu Hatalska.com autorka publikuje wywiad z prezesem domu mediowego Universal McCann - Tadeuszem Żórawski, który porusza temat planowania mediów, przyszłości rynku telewizyjnego i prasowego oraz różnic w odbiorze reklamy w zależności od medium. Żórawski stwierdza, że Internet wykorzystywany jest głównie tradycyjnie, tj. zasięgowo, gdyż wśród marketerów wciąż niewielka jest świadomość niestandardowych możliwości globalnej sieci. "W kampaniach internetowych często CTR rzędu 5% jest uważany za relatywnie wysoki, a dla mnie to sygnał, że jednak 95% nie podążyło za tą reklamą" - mówi w wywiadzie.

"InternetBeta2009 w Rzeszowie", Blog.Mediafun.pl
Maciej Budzich przeprowadził wywiad z Mateuszem Tułeckim (RAII), który opowiada o planach dotyczących wrześniowej konferencji InternetBeta2009. Zamierzeniem organizatorów jest zintegrowanie dotychczas rozdrobnionej branży internetowej, tak by przedstawiciele firm inwestujących w nowe projekty, marketerzy, interaktywni, środowiska naukowe mogli spotkać się i poznać inne spojrzenia na Internet. Jak powiedział Mateusz Tułecki, celem jest interakcja, integracja i poznanie się środowisk.
"Jak ufać podatnej na atak bankowości online?", Webhosting.pl
Webhosting.pl publikuje interesujący raport, w którym analizuje polskie banki pod kątem zabezpieczeń tzw. resolwerów DNS. Jak można przeczytać w artykule pt. "Jak ufać podatnej na atak bankowości online?" ataki starają się zmienić zawartość rekordów serwera DNS, zastępując adresy właściwe adresami prowadzącymi do niebezpiecznych (np. phishingowych) stron. Błędna konfiguracja DNS, luki w oprogramowaniu - wszystko to sprawia, że serwer DNS może otrzymać dane, które nie pochodziłyby z autorytatywnych serwerów DNS. Analiza Webhosting.pl wykazała, że na ataki podatnych jest 13 polskich banków. Po tygodniu od pierwszego testu oraz po powiadomieniu banków, dziennikarze przeprowadzili kolejne badanie, w rezultacie którego okazało się, że błędy poprawiły jedynie cztery instytucje.

Tagi: usa, internet, polska, banki, rynek, nowe, rynku, media, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz