Notowania

internet
21.01.2010 15:16

Radia nie reagują na apel GG Network

Radia internetowe nie mają zamiaru upubliczniać danych na temat słuchalności ich stacji, o co zaapelował właściciel platformy Open.fm, GG Network SA - informuje serwis Press. Przedstawiciele GG Network SA zwrócili się do konkurencyjnych firm z prośbą o wyjawienie liczebności internetowej publiki wraz z podaniem metodologii badania.

Podziel się
Dodaj komentarz

Radia internetowe nie mają zamiaru upubliczniać danych na temat słuchalności ich stacji, o co zaapelował właściciel platformy Open.fm, GG Network SA - informuje serwis Press. Przedstawiciele GG Network SA zwrócili się do konkurencyjnych firm z prośbą o wyjawienie liczebności internetowej publiki wraz z podaniem metodologii badania.

W komunikacie właściciela Open.fm możemy przeczytać: "(..) wydawca Open.fm rzuca publiczne wyzwanie i zaprasza wszystkie konkurencyjne internetowe staje radiowe do upublicznienia swojej słuchalności oraz podania metodologii badania". Samo GG Network SA chwali się wynikami uzyskanymi z badania gemiusStream, według którego Open.fm jest słuchane przez ponad 3 mln internautów. Problem w tym, że gemiusStream to metodologia wzbudzająca wciąż spore wątpliwości i nieuznawana za wiarygodną przez Komitet Badań Radiowych.

Według KBR badanie Gemiusa zlicza wyłącznie liczbę cookies, co w ocenie Komitetu nie odzwierciedla faktycznej liczby słuchaczy. "Komitet Badań Radiowych do czasu powstania profesjonalnego, wypracowanego przez cały rynek standardu pomiaru słuchalności kanałów radiowych w Internecie, nie posługuje się cząstkowymi danymi, które nie mogą być weryfikowane przez innych uczestników rynku" - czytamy w oświadczeniu.

Od komentarza w tej sprawie wstrzymuje się większość właścicieli internetowych stacji radiowych. Jedynie Aleksander Pawlikowski, menedżer ds. rozwoju multimediów w Grupie Radiowej Agory, zdradził, że działanie GG Network traktuje "w kategoriach zabawy, która nie ma przełożenia na biznesową rzeczywistość".

Latem 2009 roku PBI powołało specjalną Inicjatywę na rzecz Badania Radia w Internecie, która według informacji Press przyjrzała się już propozycjom około 10 firm, oferujących badania radia internetowego.

Tagi: internet, rynek, serwis, komentarz, rok, agora, grupa, platforma, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz