Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Raport Interaktywnie.com: Media społecznościowe

0
Podziel się:

Google+, Facebook, czy Nasza Klasa - kto wygra wyścig o czas, uwagę i pieniądze polskich internautów?

Pobierz raport Interaktywnie.com - Media Społecznościowe [PDF]

Przez ostatnie miesiące branża internetowa w Polsce pasjonowała się wyścigiem o palmę społecznościowego pierwszeństwa, jaką toczyły między sobą Nasza Klasa i Facebook. Z analizy dotychczasowych trendów, przeprowadzonej przez Interaktywnie.com wynika, że do sierpnia największy portal społecznościowy świata powinien przejąć fotel lidera również w Polsce.

Tymczasem na placu boju pojawił się nowy gracz, któremu część analityków już teraz wieszczy sukces i przewiduje, że będzie on w stanie zamieszać w społecznościowej branży. To Google+, za którym przemawia potężne zaplecze giganta z Mountain View.

Nie pierwsza to co prawda potyczka między Google a Facebookiem - dość wspomnieć o wyścigu między Facebook Deals i Google Offers o internautów zainteresowanych spopularyzowanymi przez Groupon zakupami grupowymi. Tym razem jednak batalia rozegra się na macierzystym polu portalu Marka Zuckerberga, co dodaje sprawie dodatkowego smaczku.

W Polsce tymczasem karty rozdaje jednak NK.pl, czyli dawna Nasza Klasa i - jak zapowiadał w rozmowie z Interaktywnie.com jej nowy prezes Dominik Czarnota - nie zamierza tanio sprzedać skóry i będzie bronić pozycji przed depczącym jej po piętach Facebookiem. Pozostali gracze - nie licząc może tylko użytkowników aktywnie udzielających się na portalach informacyjnych - są daleko w tyle.

Okazuje się też, że potencjał społeczności doceniają nie tylko poszczególne firmy. Na ten kanał dotarcia do klientów coraz chętniej decydują się centra handlowe. I to całkiem skutecznie. W czerwcu firma SmartNet Research&Solutions opublikowała raport Centra Handlowe na Facebooku, z którego wynika że aktywne profile prowadzi trzydzieści dużych centrów.

źródło: SmartNet Research&Solutions, Centra Handlowe na Facebooku, stan na koniec kwietnia
Najpopularniejsze profile centrów handlowych w Polsce
Nazwa Liczba fanów
Stary Browar 20,2 tys.
Złote Tarasy 11,7 tys.
Blue City 9,2 tys.
Galeria Malta 7,3 tys.
Pasaż Grunwaldzki 7,2 tys.
Manufaktura 7,1 tys.
Galeria Krakowska 6,6 tys.

W raporcie przyglądamy się również najnowszym trendom w social media, bezpieczeństwie w serwisach społecznościowych, social commerce i social shopping, przeglądamy najciekawsze kampanie reklamowe oraz sprawdzamy, jak stworzyć aplikacje na Facebooku, Nk.pl oraz na Fotka.pl.

Pobierz pełny raport Interaktywnie.com - Media Społecznościowe [PDF]

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)