Pobierz raport Interaktywnie.com - Media Społecznościowe [PDF]
Przez ostatnie miesiące branża internetowa w Polsce pasjonowała się wyścigiem o palmę społecznościowego pierwszeństwa, jaką toczyły między sobą Nasza Klasa i Facebook. Z analizy dotychczasowych trendów, przeprowadzonej przez Interaktywnie.com wynika, że do sierpnia największy portal społecznościowy świata powinien przejąć fotel lidera również w Polsce.
Tymczasem na placu boju pojawił się nowy gracz, któremu część analityków już teraz wieszczy sukces i przewiduje, że będzie on w stanie zamieszać w społecznościowej branży. To Google+, za którym przemawia potężne zaplecze giganta z Mountain View.
Nie pierwsza to co prawda potyczka między Google a Facebookiem - dość wspomnieć o wyścigu między Facebook Deals i Google Offers o internautów zainteresowanych spopularyzowanymi przez Groupon zakupami grupowymi. Tym razem jednak batalia rozegra się na macierzystym polu portalu Marka Zuckerberga, co dodaje sprawie dodatkowego smaczku.
W Polsce tymczasem karty rozdaje jednak NK.pl, czyli dawna Nasza Klasa i - jak zapowiadał w rozmowie z Interaktywnie.com jej nowy prezes Dominik Czarnota - nie zamierza tanio sprzedać skóry i będzie bronić pozycji przed depczącym jej po piętach Facebookiem. Pozostali gracze - nie licząc może tylko użytkowników aktywnie udzielających się na portalach informacyjnych - są daleko w tyle.
Okazuje się też, że potencjał społeczności doceniają nie tylko poszczególne firmy. Na ten kanał dotarcia do klientów coraz chętniej decydują się centra handlowe. I to całkiem skutecznie. W czerwcu firma SmartNet Research&Solutions opublikowała raport Centra Handlowe na Facebooku, z którego wynika że aktywne profile prowadzi trzydzieści dużych centrów.
źródło: SmartNet Research&Solutions, Centra Handlowe na Facebooku, stan na koniec kwietnia | |
---|---|
Najpopularniejsze profile centrów handlowych w Polsce | |
Nazwa | Liczba fanów |
Stary Browar | 20,2 tys. |
Złote Tarasy | 11,7 tys. |
Blue City | 9,2 tys. |
Galeria Malta | 7,3 tys. |
Pasaż Grunwaldzki | 7,2 tys. |
Manufaktura | 7,1 tys. |
Galeria Krakowska | 6,6 tys. |
W raporcie przyglądamy się również najnowszym trendom w social media, bezpieczeństwie w serwisach społecznościowych, social commerce i social shopping, przeglądamy najciekawsze kampanie reklamowe oraz sprawdzamy, jak stworzyć aplikacje na Facebooku, Nk.pl oraz na Fotka.pl.
Pobierz pełny raport Interaktywnie.com - Media Społecznościowe [PDF]