Notowania

polska
10.11.2010 06:16

Reklama online w Europie rośnie. Polska w czołówce

Wśród innych krajów europejskich, Polska zajmuje drugie miejsce pod względem wzrostu wydatków reklamowych. Wyprzedzamy między innymi Wielką Brytanię, Francję i Włochy.

Podziel się
Dodaj komentarz

Wśród innych krajów europejskich, Polska zajmuje drugie miejsce pod względem wzrostu wydatków reklamowych. Wyprzedzamy między innymi Wielką Brytanię, Francję i Włochy.

Wydatki na reklamę online w Polsce wzrosły o 18 procent – wynika z danych IAB Europa. Wynik ten stawia nas w czołówce europejskich krajów, w których wartość ta rośnie najszybciej. W samej Europie wciąż wiele krajów boryka się jednak ze skutkami kryzysu, co również mogło wpłynąć na wynik Polski. Prognozy są jednak optymistyczne. Według IAB Europe, jeśli obecne tempo wzrostu się utrzyma, Europa wyprzedzi pod względem wartości rynku reklamy online Stany Zjednoczone. Być może w lecie 2011 roku.

Możemy zaobserwować coraz więcej nowych kampanii, od firm, które dopiero wkraczają do internetu, a także zwiększenie budżetów na działania online firm, które działają na tym rynku dłużej – twierdzi **Alain Heureux**, prezes IAB Europe. - Widzimy też coraz lepsze wyniki dla kampanii cross-mediowych, łączących internet, telewizję, radio czy outdoor.
Kraj Wzrost wydatków reklamowych (online)
Hiszpania 20 %
Polska 18 %
Włochy 15 %
Węgry 11 %
Wielka Brytania 10 %
Francja 10 %
Bułgaria 10 %
Rumunia 8 %

W pierwszej połowie 2010 roku największy wzrost wydatków na reklamę online zanotowała Hiszpania – aż 20 procent. Na drugim miejscu Polska, na trzecim zaś Włochy z wynikiem 15 procent. W Hiszpanii największy wzrost zanotowała reklama display (28 procent), reklama w wyszukiwarkach wzrosła natomiast o 14 procent. Ponadto zwycięstwo na tegorocznym Mundialu przyczyniło się do wzrostu wydatków reklamowych w sektorach motoryzacyjnym, a część reklamodawców zdecydowała się ulokować swoje budżety w sieci, zamiast w telewizji.

Wyniki dla Europy audytowane są przez PricewaterhouseCoopers. Audyt nie obejmuje Niemiec, jednak u naszych zachodnich sąsiadów wzrost wydatków na reklamę online szacuje się na około 10-15 procent. Szacunki dla Słowacji również są trudne, obecnie plasują się na poziomie 10 procent, przede wszystkim ze względu na zmiany metodologiczne.

Tagi: polska, internet, polski, rynku, reklama, wyniki, polsce, firm, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz