Notowania

rynku
15.10.2010 15:33

Reklama online w Polsce z 18-procentowym wzrostem

Raport z badania IAB AdEx przeprowadzanego przez PwC wskazuje, że wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu 2010 roku wyniosła 777 milionów złotych, co w porównaniu do 658 mln zł odnotowanych w tym samym okresie ubiegłego roku, oznacza prawie 20-procentowy wzrost rynku.

Podziel się
Dodaj komentarz

Raport z badania IAB AdEx przeprowadzanego przez PwC wskazuje, że wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w pierwszym półroczu 2010 roku wyniosła 777 milionów złotych, co w porównaniu do 658 mln zł odnotowanych w tym samym okresie ubiegłego roku, oznacza prawie 20-procentowy wzrost rynku.

W stosunku do pierwszego kwartału 2010 roku, wydatki na reklamę online w okresie kwiecień - czerwiec zwiększyły się o prawie 10 procent, z 372 do 405 milionów złotych, co potwierdza tendencję wzrostową rynku. Szczegółowa analiza danych za ubiegły rok pozwala spodziewać się spadku wydatków w trzecim kwartale 2010 roku, co jest zgodne z sezonowością wydatków reklamowych obserwowaną na innych rynkach Europy.

Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, najważniejszym kanałem nadal pozostaje reklama graficzna z 47-procentowym udziałem w rynku, choć w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku zanotowała spadek udziału o 2 punkty procentowe na rzecz marketingu w wyszukiwarkach – SEM i e-mail (obecnie odpowiednio 28 i 7 procent udziału). Ogłoszenia (16 procent) utrzymały swoją pozycję udziałów w rynku na tym samym poziomie. Biorąc pod uwagę inne klasyfikacje reklam internetowych, nieznacznie spadły udziały reklamy efektywnościowej (model CPA), natomiast wideo i reklama behawioralna odnotowały tendencję wzrostową.

Największy wzrost wydatków względem pierwszego półrocza 2009 zanotowała reklama typu SEM (30 procent) oraz ogłoszenia (22 procent), zaś w porównaniu do pierwszego kwartału br. największy wzrost uzyskał display (25 procent).

Finanse, motoryzacja oraz telekomunikacja to sektory generujące 40 procent wydatków reklamowych w internecie. Zaraz za nimi plasują się dobra trwałe (36 procent), podczas gdy dobra szybko zbywalne, stanowią razem jedną siódmą (15 procent) rynku. W porównaniu do pierwszego półrocza 2009 roku struktura wydatków w sektorach produktowych pozostaje zbliżona. Istotną różnicę zanotował jedynie handel, który spadł o 5 punktów procentowych. Wzrosły wydatki w motoryzacji i telekomunikacji.

Tagi: rynku, reklama, polsce, motoryzacja, wzrost, telekomunikacja, badania, raport, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz