Notowania

firma
08.06.2009 12:15

Rusza polski konkurs kreatywny Adobe

Wystartowała pierwsza edycja konkursu graficznego firmowanego przez polski oddział Adobe.

Podziel się
Dodaj komentarz

Wystartowała pierwsza edycja konkursu graficznego firmowanego przez polski oddział Adobe.

Adobe Creative Search 4 Ideas, bo tak nazywa się konkurs, to wyzwanie dla wszystkich twórców grafiki, którzy chcą zmierzyć potencjał swojej wyobraźni ze społecznie użytecznym celem. Przedmiotem konkursu jest stworzenie kreacji kampanii społecznej Banków Żywności. Prace można zgłaszać na stronie www.cs4ideas.pl do końca lipca.

- Kreatywność jest nierozerwalnie związana z Adobe - dzięki naszym programom graficy mogą popuścić wodze wyobraźni i realizować swoje najśmielsze pomysły. Poprzez konkurs Adobe Creative Search 4 Ideas chcemy dać uczestnikom okazję do pochwalenia się pomysłowością i kunsztem, jednocześnie wykorzystując swój talent w szczytnym celu - tłumaczy główne założenie konkursu Klaudia Jaworska z Adobe Polska.

Tematem pierwszej edycji konkursu jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności - obszar, którym zajmuje się partner i "beneficjent" tegorocznego konkursu, Federacja Polskich Banków Żywności. Zadanie konkursowe to stworzenie kreacji graficznej kampanii społecznej mającej uwrażliwiać na marnowanie żywności i zachęcać do zmiany negatywnych postaw w tym zakresie.

- Do udziału w konkursie zapraszamy zarówno zawodowych grafików z agencji reklamowych i interaktywnych, na co dzień zajmujących się tworzeniem przekazu reklamowego, jak i amatorów, zajmujących się grafiką hobbistycznie, którzy często potrafią zadziwić świeżym spojrzeniem. Kategorie konkursowe zostały dobrane tak, aby każdy mógł zmierzyć się z wyzwaniem - zachęca Klaudia Jaworska.

Konkurs przewiduje następujące kategorie:

  1. Grafika statyczna - obejmująca projekty plakatu, billboardu, reklamy prasowej.
  2. Grafika dynamiczna lub aplikacja - kategoria, w której można zgłaszać prace w formie baneru ruchomego lub statycznego, animacji np., z wykorzystaniem elementów 3D; grafiki na urządzenie przenośne (np. telefony).
  3. Video - kategoria, w której prace mogą być zgłaszane w formie filmu video, filmu z wykorzystaniem efektów specjalnych, a nawet storyboardu.
  4. Kampania - kategoria specjalna, do składania prac w której szczególnie zachęcane są agencje reklamowe i interaktywne. Aby złożyć pracę w tej kategorii należy zgłosi spójne prace przynajmniej w dwóch kategoriach (np. plakat i baner internetowy).

- Ostatnia kategoria zostałe stworzona specjalnie z myślą o zawodowych grafikach, którzy, jak wiemy, często znudzeni są swoja codzienną pracą i ograniczeniami stawianymi przez klientów. Chcemy dać im możliwość pełnej swobody twórczej i tematycznego wyjścia poza standardowe, komercyjne projekty, z jakimi na co dzień się borykają - mówi Klaudia Jaworska.

Najlepsze prace będą umieszczone w wirtualnej galerii Adobe i opublikowane w kalendarzu pokonkursowym. Rozdane zostaną rownież cenne nagrody - pakiety graficzne Adobe Creative Suite 4, monitory EIZO, drukarki EPSON, tablety Wacom. Dla najlepszych twórców organizatorzy mają też zaproszenia na Warsztaty Graficzne i imprezę finałową. Do wygrania będzie też udział w warsztatach organizowanych przez Akademię Fotografii.

Osobne wyróżnienia przyzna również Federacja Polskich Banków Żywności oraz publiczność Adobe Creative Serach 4 Ideas - w głosowaniu online.

Partnerami Adobe Creative Search 4 Ideas jest Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Corporate Profiles Consulting, firma doradztwa marketingowego.

Patrronat medialny nad konkursem objęło Interaktywnie.com

Tagi: firma, bank, praca, reklama, prace, polski, kampania, telefon, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz