Notowania

gpw
29.10.2009 08:50

Rzeczywistość rozszerzona na GPW w Warszawie

W środę, w sali NewConnect Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, agencja interaktywna Adv.pl zaprezentowała możliwości technologii Augmented Reality, dostarczanej na licencji francuskiej firmy Total Immersion. Obie firmy podpisały umowę, na mocy której Adv.pl posiada wyłączność na dostarczanie polskim odbiorcom zaawansowanych rozwiązań rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Podziel się
Dodaj komentarz

- Posiadamy wyłączność na dostarczanie Augmented Reality w naszym kraju - powiedział podczas wczorajszego spotkania Konrad Pankiewicz, wiceprezes Adv.pl. Agencja będzie korzystała z technologii D’Fusion, opatentowanej przez francuską firmę Total Immersion, będącej jednym ze światowych liderów komercyjnego wykorzystania Augmented Reality. Jak stwierdził Rafał Dziedzic, prezes zarządu Adv.pl, nawiązanie współpracy z globalnym liderem to dobra wiadomość dla naszych akcjonariuszy - Dzięki temu rozszerzamy portfolio usług i wchodzimy w rozwojowy segment rynku.

Umowę zawarto dwa lata po tym, jak Adv.pl debiutowała na rynku NewConnect (rynek akcji dla młodych firm działający przy Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie), stając się pierwszą notowaną na tym rynku agencją interaktywną.

Rozszerzona rzeczywistość (ang. Augmented Reality, w skrócie AR) pozwala na łączenie wygenerowanych przez komputer obiektów z obrazem z kamery, dzięki czemu użytkownik doświadcza połączenia świata rzeczywistego i wirtualnego. - Augmented Reality może być wykorzystana niemal we wszystkich kanałach komunikacji marketingowej. Są nimi punkty sprzedaży, eventy, e-marketing czy reklama prasowa - mówi Dino Metaxas, który będzie zajmował się kampaniami AR w Adv.pl.

Dino Metaxas

Obecny na konferencji dyrektor generalny Total Immersion Eric Gehl powiedział, że oprócz tych kanałów, największy rozwój AR obserwuje się w sektorze aplikacji na telefony komórkowe i urządzenia mobilne.

AR to oryginalny i nowatorski sposób komunikacji z klientem, dającej możliwość dostarczenia tzw. user experience, które coraz częściej chcą wywołać marketerzy. Pozwala ona odbiorcom na bycie uczestnikiem wydarzenia, a tym samym zwiększyć zainteresowanie i chęć nabycia produktu lub usługi. Poniższy przykład jest częścią kampanii, jaką Total Immersion zrealizowała dla marki samochodów Infiniti.

Podstawą techniczną rozwiązań AR realizowanych przez Adv.pl jest ekran i kamera. Może to być zarówno duży ekran plazmowy lub LCD, albo wyświetlacz telefonu komórkowego. Do zastosowania nadaje się zarówno profesjonalna kamera HD, jak i kamera internetowa w notebooku lub kamera w telefonie komórkowym.

Najważniejszy jest tzw. marker. W poniższym filmie jego rolę spełnia broszura reklamowa. Po przyłożeniu jej do kamery, użytkownik doświadcza połączenia dwóch światów.

Kampania „Magic Mirror” została zrealizowana z okazji premiery jednej z części książek „Harry Potter”. Rolę markera spełnia tu ludzka twarz.

Zaawansowana technologia D’Fusion firmy Total Immersion, pozwala na tworzenie wirtualnych instruktorów, które pomogą nawet w naprawie samochodu.

Najprostsze kampanie AR mogą kosztować 300 zł, a te najbardziej zaawansowane nawet 200 tys. euro. - Te pierwsze jesteśmy w stanie zrealizować w niecały miesiąc – mówi Konrad Pankiewicz. Pankiewicz powiedział, że firma prowadzi zaawansowane rozmowy z polskimi marketerami, a pierwszych realizacji należy spodziewać się z początkiem przyszłego roku.

Eric Gehl - dyrektor generalny Total Immersion

Tagi: gpw, rynek, akcja, premier, reklama, polski, warszawa, prezes, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz