Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
2008
16.02.2009 16:10

Serwisy randkowe w polskim internecie

Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, serwisy randkowe odwiedziło w listopadzie 2008 prawie 2,3 mln użytkowników. Większość z nich (53,04 proc.) stanowili mężczyźni.

Podziel się
Dodaj komentarz

Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, serwisy randkowe odwiedziło w listopadzie 2008 prawie 2,3 mln użytkowników. Większość z nich (53,04 proc.) stanowili mężczyźni. Ponadto, na szukanie nowych znajomości on-line przeznaczyli oni średnio więcej czasu w miesiącu niż kobiety - 2 godziny i 40 minut.

Szansą na zawarcie nowej znajomości za pośrednictwem sieci zainteresowani są głównie internauci między 15 a 34 rokiem życia. W listopadzie 2008 prawie co trzeci (31,98 proc.) e-randkowicz był w wieku 15 -24 lat, natomiast co czwarty (28,4 proc.) miał od 25 do 34 lat.

Dopasowanie użytkownika na serwisach randkowych według wieku

Dopasowanie użytkownika na serwisach randkowych według wieku

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, listopad 2008

Serwisy randkowe są szczególnie popularne wśród singli. Osoby mieszkające same to najaktywniejsza grupa użytkowników tej kategorii witryn. Na szukanie bratniej duszy on-line przeznaczyli oni w listopadzie 2008 średnio 5 godzin i 29 minut.

Internetowi randkowicze to przede wszystkim osoby zamieszkujące obszary wiejskie (27,02 proc.), a także internauci z miast powyżej 500 tys. mieszkańców (15,43 proc.).

Największą popularnością wśród polskich e-randkowiczów cieszy się serwis Sympatia.onet.pl, który w listopadzie 2008 zanotował zasięg na poziomie 5,11 proc. Drugie miejsce, z zasięgiem 4,8 proc., przypadło stronie be2.pl. Pierwszą trójkę zamyka serwis ilove.pl (zasięg 2,15 proc.).

Ranking witryn według zasięgu miesiecznego - serwisy randkowe

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, listopad 2008

Analiza wyników badania Megapanel PBI/Gemius pokazuje, iż serwisy randkowe zanotowały znaczący spadek popularności na przestrzeni ostatnich dwóch lat. W listopadzie 2006 co czwarty internauta odwiedził tego typu witrynę (25,67 proc.), zaś dwa lata później już jedynie co siódmy (14,35 proc.).

Podstawą dla powyższego artykułu są wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za listopad 2006 i listopad 2008. Liczebność próby: listopad 2006 N= 19 614, listopad 2008 N=16 679. Grupa objętych badaniem: wszyscy 7+. Wpis został przygotowany w oparciu o wyniki oglądalności witryn z niestandardowego drzewka agregatów "Serwisy randkowe" autoryzowanego przez Gemius SA. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Źródło: blog.gemius.pl

Tagi: 2008, serwis, sieci, internauci, kobiety, serwisy, grupa, analiza, nowej, użytkowników, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz