Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Serwisy społecznościowe zarobią mniej

0
Podziel się:

Sumaryczne przychody z reklam w największych na świecie portalach społecznościowych będą w tym roku niższe o 3%.

Sumaryczne przychody z reklam w największych na świecie portalach społecznościowych będą w tym roku niższe o 3%.

eMarketer przewiduje, że w 2009 roku amerykańscy marketerzy wydadzą na kampanie w serwisach społecznościowych 1,14 miliarda dolarów - o 40 milionów mniej niż w 2008 roku.

Głównym winowajcą takiego stanu rzeczy jest MySpace, którego wpływy z tytułu reklamy będą aż 15% niższe niż przed rokiem - przewiduje eMarketer.

3-procentowy spadek może być odbierany w kategoriach niespodzianki nawet biorąc pod uwagę aktualny kryzys ekonomiczny. W ostatnich latach rosły one niezwykle dynamicznie - w 2007 roku o 129%, a rok później o 33%.

Mimo iż ci sami analitycy eMarketera jeszcze w grudniu przewidywali 630 milionó dolarów przychodu reklamowego MySpace, zredukowali oni swoje prognozy do niecałych 500 milionów. Mniejsze przychody z reklam to nie jedyny problem News Corp. - kwiecień był kolejnym miesiącem, w którym bezsilny MySpace z daleka oglądał wzrosty Twittera i Facebooka.

"MySpace nadal jest największym serwisem społecznościowym jeśli chodzi o przychody z reklam, jednak w ostatnich miesiącach ich sytuacja zmieniła się dramatycznie" - twierdzi Debra Aho Williamson z eMarketera.

Jedni tracą, inni zyskują - w tym samym czasie na konto Facebooka reklamodawcy przeleją w skali globalnej 300 milionów dolarów (w samych Stanach Zjednoczonych 230 milionów, czyli 9% więcej niż w 2008 roku).

Źródło: eMarketer

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)