Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
serwis
25.02.2010 11:11

Social media w korporacjach globalnych

Burson-Marsteller - międzynarodowa firma działająca w branży PR, zebrała dane od pierwszej setki firm z zestawienia "Global 500" magazynu Fortune. 79 spośród 100 największych firm korzysta z przynajmniej jednej z najpopularniejszych platform social media: Twittera, Facebooka, YoutTube lub blogów korporacyjnych.

Podziel się
Dodaj komentarz

Burson-Marsteller - międzynarodowa firma działająca w branży PR, zebrała dane od pierwszej setki firm z zestawienia "Global 500" magazynu Fortune. 79 spośród 100 największych firm korzysta z przynajmniej jednej z najpopularniejszych platform social media: Twittera, Facebooka, YoutTube lub blogów korporacyjnych.

Badania "The Global Social Media Check-up" prowadzone były od października 2009 do stycznia 2010 i miały na celu ustalenie, czy największe firmy świata idą za trendem wyznaczanym przez social media. Okazało się, że w pierwszej setce firm z zestawienia magazynu Fortune, 65% posiada aktywne konta w serwsie Twitter, ponad połowa posiada stronę na Facebooku, połowa firm posiada własne kanały wideo na YouTube, a 33% prowadzi blogi korporacyjne.

Najpopularniejszą platformą social media okazał się Twitter, z którego korzysta aż 65 na 100 badanych firm. 54% prowadzi strony dla fanów na Facebooku, 50% firm posiada kanały w serwisie YouTube, a ponad 1/3 prowadzi blogi korporacyjne. Zaledwie 20% badanych firm korzysta ze wszystkich czterech platform.

##Co kraj, to obyczaj

Preferencje korzystających z mediów społecznościowych różnicują się w zależności od regionu. Firmy z siedzibą w Stanach Zjednoczonych i Europie chętniej korzystają z Twittera czy Facebooka niż blogów korporacyjnych, w przeciwieństwie do firm z regionu azjatyckiego. Te ostatnie jednakże korzystają z kont na Twitterze czy Facebooku do komunikacji ze społecznością zachodnią, czego dobrym przykładem jest firma Toshiba. Niemal 1/3 firm amerykańskich i 1/4 firm japońskich jednocześnie posiada konta na Twitterze, w Facebooku, kanał na YouTube i prowadzi blogi korporacyjne. W porównaniu do nich, firmy europejskie zostają mocno w tyle - ze wszystkich czterech platform korzysta zaledwie 15% spośród największych firm europejskich.

##Shell i Sony też tweetują

Mogłoby się wydawać, że przez globalne korporacje w rodzaju Exxon Mobil, Royal Dutch Shell, Wal-Mart, Toyota Motor, ConocoPhilips czy Chevron (firmy te znajdują się w pierwszej dziesiątce zestawienia "Global 500") media społecznościowe mogłyby być traktowane raczej jako miejsce biernej reklamy czy zamieszczania informacji. Nic bardziej błędnego. Badane firmy aktywnie uczestniczą w interakcji, odpowiadając na komentarze czy przesyłane przez Tweeter wiadomości. Niemal 40% badanych firm regularnie odpowiada na tweety. Ponad 80% firm przesyła wiadomości poprzez serwis Tweeter przynajmniej raz w tygodniu, zaś niemal 60% firm przynajmniej raz na tydzień zamieszcza posty na koncie w portalu Facebook. Najaktywniejszą firmą na Twitterze jest Sony - SonyPlayStation posiada w serwisie ponad 115 tys. obserwujących, zaś SonyPictures - ponad 50 tys., przy czym sama obserwuje 6 tys. użytkowników.

W badaniach aktywności firm na Facebooku wykazano, że ponad połowa firm posiadających konta w serwisie publikuje treści, które użytkownicy regularnie oznaczają jako "Lubię to", ponad 40% postów firmowych posiada komentarze fanów, a na 43% stron fani sami publikują posty.

##Jedna firma - wiele twarzy

Co ciekawe, większość firm korzystających z Twittera, Facebooka i YouTube posiada w tych serwisach po kilka kont. Przykładowo, na każdą aktywną w social mediach firmę przypada 4,2 konta na Twitterze, 2,1 stron na Facebooku i 1,6 kanałów na YouTube. Spośród firm prowadzących blogi korporacyjne, każda posiada średnio 4,2 bloga.

Pełna treść raportu jest dostępna tutaj.

Tagi: serwis, branży, media, reklama, strona, toyota, raport, portal, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz