Notowania

książki
08.02.2010 15:30

Social media w polityce wewnętrznej firm

Media społecznościowe zyskują na popularności - nie tylko w czasie wolnym. Raport Manpower przedstawia wyniki globalnych badań polityki wewnętrznej firm.

Podziel się
Dodaj komentarz

Media społecznościowe zyskują na popularności - nie tylko w czasie wolnym. Raport Manpower przedstawia wyniki globalnych badań polityki wewnętrznej firm.

Jak wynika z opublikowanego przez firmę Manpower w styczniu br. raportu dotyczącego wyników zeszłorocznych badań "Employer Perspectives on Social Networking", na 34,4 tys. badanych pracodawców z całego świata 80% twierdzi, że ich firmy nie posiadają formalnej polityki wewnętrznej dotyczącej korzystania mediów społecznościowych w czasie pracy. 20% firm posiada takie wytyczne, a 63% z nich twierdzi, że stosowana polityka wewnętrzna odnośnie korzystania z mediów społecznościowych jest efektywna w utrzymywaniu właściwego poziomu produktywności pracowników. Badania dowiodły, że jedna na pięć badanych firm wdrożyła politykę wewnętrzną regulującą korzystanie z mediów społecznościowych głównie po to, by zapobiec obniżeniu produktywności. Autorzy raportu podkreślają, że wielu
pracodawców obawia się obniżenia efektywności pracy, a co za tym idzie – strat finansowych i utraty pozycji firmy. Innym zagrożeniem, na jakie wskazywali badani, było niebezpieczeństwo związane z zewnętrznym dostępem do sieci IT firmy.

Autorzy raportu wskazują na korzyści dla firm, wynikające z ukierunkowania zainteresowania pracowników mediami społecznościowymi. Dzielą je na kilka grup, wymieniając m.in. wzrost produktywności, lepszą współpracę, wzrost zarządzania informacją, wzrost innowacyjności, silniejsze zaangażowanie pracowników w sprawy firmowe. Możliwości, jakie oferują social media firmom z całego świata i różnych branż wydają się nieograniczone.

W publikacji zaznaczone jest, że ponad połowa firm z zestawienia "Fortune 100" posiada konta w portalu Twitter, z czego 54% stosuje je do kontaktów z klientami, a 2/3 do ich obsługi. Aż 29% spośród tych firm posiada stronę w portalu Faceboo. Firma z branży usług IT i consultingu Capgemini wykorzystuje media społecznościowe do lepszej komunikacji między 90 tys. pracowników, dzięki czemu mogą oni dzielić się swoimi pomysłami i wiedzą. Z kolei koncern IBM wdrożył narzędzie do wirtualnych sesji tzw. „burzy mózgów”, w której biorą udział pracownicy, partnerzy i klienci z całego świata. Cytowane w raporcie badania Deloitte dowodzą, że 23% firm stosuje media społecznościowe do pomocy w procesach rekrutacyjnych. Budowanie marki firmy w Internecie podawano w odpowiedziach jako najbardziej obiecującą perspektywę wiążącą się z otwarciem współczesnego przedsiębiorstwa na social media.

Wobec powyższych danych trudno nie zgodzić się z twierdzeniem cytowanego w raporcie Dona Tapscotta, autora książki "Grown Up Digital" (McGraw-Hill, 2008), który stwierdził, że sieci społecznościowe staną się wkrótce nowym systemem operacyjnym biznesu.

Pełna treść raportu dostępna jest tutaj.

Tagi: książki, internet, polityka, praca, branży, media, system, pomoc, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz