Notowania

usa
08.04.2009 01:00

Spadnie wartość rynku reklamy online w USA

Wartość amerykańskiego rynku reklamy interaktywnej spadnie w 2009 roku o 5%.

Podziel się
Dodaj komentarz

Wartość amerykańskiego rynku reklamy interaktywnej spadnie w 2009 roku o 5%.

Te niepokojące prognozy płynął do nas zza oceanu za sprawą analityków Screen Digest, których zdaniem zeszłoroczny, 10-procentowy wzrost był jedynie miłym złego początkiem.

Jak zauważa SD, już ostatni kwartał 2008 roku zwiastował pogorszenie sytuacji na rynku reklamy online, którego wartość wzrosła o zaledwie 2,6%. W tym roku nie będzie już tak optymistycznie - spadek o 5% poprzedzi minimalny wzrost (0,4%) w roku 2010.

Opierając się na raporcie amerykańskiego IAB analitycy twierdzą, że w 2008 roku najbardziej "zawiódł" segment reklam display, który w ubiegłych latach notował wysokie wzrosty (31% w 2007 i 26% w 2006), w poprzednim natomiast wzrósł tylko o 8% (w pierwszych miesiącach 2008 rósł nawet o 25%, by w czwartym kwartale zmaleć o 4%). Co gorsza, Screen Digest prognozuje dalsze spadki - w pierwszym kwartale tego roku reklama odsłonowa straci kolejne 10%.

Odporny na recesję okazał się marketing w wyszukiwarkach, który w 2008 roku stale podnosił wartość rynku reklamy online. Mimo tego, prognozy mówią o niższych niż dotychczas wzrostach i osłabieniu także tej gałęzi rynku. Według Screen Digest wszystkie kategorie za wyjątkiem video online zaliczą w 2009 roku odczuwalne spadki.

Źródło: Brand Republic

Tagi: usa, rynku, reklama, prognozy, wzrost, wszystkie, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz