Notowania

usa
17.05.2010 10:16

Spamerzy odczuli cios w botnety, ale już odzyskują pozycję

85 procent maili to spam. Jak wynika z danych Kaspersky Lab, 3 procent niechcianych wiadomości pochodzi z Polski.

Podziel się
Dodaj komentarz

85 procent maili to spam. Jak wynika z danych Kaspersky Lab, 3 procent niechcianych wiadomości pochodzi z Polski.

Pod koniec lutego spamerzy stracili 277 domen botnetu Waledac. Efekt widać w statystykach za początek marca. Odsetek niechcianych wiadomości spadł z 85,5 do 82,4 procent. Spamerzy szybko jednak nadrobili straty i już po dwóch tygodniach wysyłali średnio tyle samo maili, co przed blokadą.

Niechciane maile mają najczęściej postać wiadomości tekstowych (zarówno w formacie html, jak i zwykłym). Wiadomości zawierające zdjęcia lub grafiki stanowią 11,7 procent całego spamu.

Największym nadawcą spamu są Stany Zjednoczone. Z USA pochodziło 16 procent niechcianych wiadomości. Jednak wśród kontynentów niechlubne pierwsze miejsce zajmuje Azja. Z kolei Polska rozsyła 3 procent światowej „mielonki”. Co ciekawe, ostatnie badania firmy Sophos pokazały, że wysyłamy mniej niechcianych wiadomości, bo 2,4 procent.

Badania Kaspersky Lab i tak są optymistyczne. Jak wynika bowiem z danych Panda Security za 2009 rok, odsetek spamu wśród wszystkich maili wynosił aż 92 procent (dane opublikowane w raporcie Interaktywnie.com na temat internetowych zagrożeń i bezpieczeństwa w sieci). Skąd ta różnica?

Na pewno z różnych narzędzi wykorzystywanych do badań. Z innych metod korzystyamy my, z innych konkurencja. Opieramy się na badaniach Honey Pot, sieci serwerów rozsianych po całym świecie. Serwery te "zbierają" ruch z sieci, który trafia do naszych analityków w laboratorium - tłumaczy **Piotr Kupczyk, rzecznik Kaspersky Lab**. - Nie jesteśmy jednak w stanie porównać danych za pierwszy kwartał 2010 z 2009 rokiem. Wtedy nasze badania nie obejmowały całego świata. Możemy jednak na pewno stwierdzić, że liczba spamu wzrosła i zapewne będzie rosnąć.
Tagi: usa, polski, sieci, raport, rok, dane, kolej, badanie, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz