Notowania

nielsen
10.03.2009 16:10

Społeczności popularniejsze od e-maili

Według najnowszego raportu Nielsen Online serwisy społecznościowe odwiedza już 67% internautów, podczas gdy ze skrzynek e-mail korzysta 65% osób online.

Podziel się
Dodaj komentarz

Według najnowszego raportu Nielsen Online serwisy społecznościowe odwiedza już 67% internautów, podczas gdy ze skrzynek e-mail korzysta 65% osób online.

Serwisy zdefiniowane przez Nielsen Online, jako "member communities" znalazły się na czwartym miejscu zestawienia, za wyszukiwarkami, portalami i serwisami z oprogramowaniem, wyprzedzając jednocześnie usługi pocztowe. Z internetowych społeczności korzysta już dwóch na trzech aktywnych internautów.

Jedna trzecia badanych osób twierdzi, że z miesięczną regularnością korzysta z serwisu Facebook. Jeżeli popatrzeć na tą kwestię przez pryzmat Wielkiej Brytanii, gdzie Facebook jest najpopularniejszą społecznością to wskaźnik ten wyniesie aż 47%.

Brytyjczycy w ogóle zdecydowanie zawyżają statystyki dotyczące serwisów społecznościowych. Przykładowo poświęcają oni na nie każdą z sześciu minut spędzanych w sieci, podczas gdy globalny wynik to jedna na 11 minut.

Co ciekawe rosnąca popularność "member communities" nie jest zasługą młodego pokolenia - okazałe statystyki to w dużej mierze dzieło osób w wieku 35-49, którzy zapewnili w 2008 roku największy wzrost tej kategorii serwisów.

Również coraz więcej osób posiada dostęp do społeczności przez urządzenia mobilne. W Wielkiej Brytanii w ciągu roku ich liczba wzrosła o 249% (obecnie z serwisów społecznościowych korzysta 23% użytkowników mobilnych), a w USA o 156% (obecnie 19%).

Źródło: Nielsen Online

Tagi: nielsen, online, serwisy, społecznościowe, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz