Notowania

Przejdź na
wyniki
29.04.2009 01:00

Społecznościowa sprzedaż muzyki na Hip-Hop.pl

Hip-Hop.pl, największy polski portal poświęcony tej kulturze, uruchomił sprzedaż muzyki w formacie mp3.

Podziel się
Dodaj komentarz

Hip-Hop.pl, największy polski portal poświęcony tej kulturze, uruchomił sprzedaż muzyki w formacie mp3.

Model jest oparty na całkowicie społecznościowych mechanizmach. Użytkownicy, którzy tworzą muzykę mogą ją sprzedawać za pośrednictwem Hip-Hop.pl. Cenę ustalają sami. Inni użytkownicy kupują ich nagrania za punkty. Punkty mogą zdobyć współtworząc treść portalu, np. dodając recenzje lub newsy lub kupić je za gotówkę. W ten sposób wspierana jest kreatywność użytkowników Hip-Hop.pl.

"Wyniki po pierwszym miesiącu są zaskakujące dobre. To zupełnie nowa usługa więc trochę czasu minie aż się przyjmie, jednak do tej pory sprzedaliśmy już kilkaset utworów" - mówi Sebastian Muliński, Redaktor Naczelny Hip-Hop.pl.

50% ceny od każdego sprzedanego utworu trafia do sprzedającego. To znacznie więcej niż w przypadku zwykłych płyt CD. Koszty produkcji i dystrybucji tego nośnika są bardzo duże i w efekcie do wydawcy trafia ok 7% z przychodów ze sprzedaży.

"Aby przekonać swoich użytkowników do kupowania muzyki przez Hip-Hop.pl, obok każdego sprzedawanego albumu podajemy realne wyliczenia, ile dzięki kupowaniu mp3 zyskuje użytkownik i wykonawca oraz wydawca" - dodaje Paweł Fornalski z Hip-Hop.pl

To pierwszy etap dużych zmian, które mają na celu odświeżyć wizerunek Hip-Hop.pl i rozbudować model biznesowy. W tej chwili Hip-Hop.pl sprzedaje nie tylko muzykę w formie mp3, ale również pośredniczy w sprzedaży biletów na koncerty oraz oferuje płatne konta pro, o rozbudowanej funkcjonalności względem zwykłych kont.

Źródło: Informacja prasowa

Tagi: wyniki, ceny, sprzedaż, nowa, polski, portal, koszty, sprzedaży, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz